Foto: Publicitātes foto

"Mercedes-Benz" klasisko automobiļu nodaļa Kalifornijā publiskai apskatei Floridā izlikusi leģendārā "Mercedes-Benz 300SL Gullwing" modeļa 43. eksemplāru, kas 60 gadus nostāvējis garāžā. Tam pilnībā saglabājusies virsbūve, eksterjera un interjera detaļas un pat oriģinālās riepas.

"Kaijas spārnu" mersedess vairāk nekā 60 gadus nostāvējis garāžā. 50. gados to bija plānots restaurēt – tika noņemta virsbūves oriģinālā krāsa, uzklāts grunts slānis, bet pie tā arī viss apstājies. 2018. gadā "Mercedes-Benz" klasisko auto nodaļa šo spēkratu no īpašnieka atpirka par nepilnu miljonu ASV dolāru.

Visas automobiļa detaļas, tostarp virsbūves paneļi, logu stikli, salons, gumijas blīves, pārnesumkārba un pat "Englebert Competition" riepas ir oriģinālās. Automobilim ir pat oriģinālā "zoss kakla" pārnesumkārbas vadības svira, kādu uzstādīja tikai pirmajiem 50 šī modeļa eksemplāriem. Konkrētā "Mercedes-Benz 300SL Gullwing" nobraukums ir aptuveni 57 tūkstoši kilometru.

Pēc pāris nedēļām šis automobilis nonāks izsolē Esenē, Vācijā. To pārdos neatrestaurētu, bet, ja jaunais īpašnieks vēlēsies, tad restaurācija šim eksemplāram izmaksāšot ap 800 tūkstoš ASV dolāru, lēš "Mercedes-Benz" klasisko auto nodaļas speciālisti.

"Mercedes-Benz 300 SL" ir pirmais "SL" sērijas modelis un savulaik visātrākais sērijveida automobilis. Tas tika prezentēts 1954. gadā un tika komplektēs ar 215 līdz 225 zirgspēku jaudīgu trīslitru sešcilindru dzinēju. Šāds savulaik visātrākais sērijveida automobilis spēj sasniegt 260 km/h.

Pavisam tika saražoti nedaudz vairāk kā trīs tūkstoši šī modeļa automobiļu, no kuriem tikai 1400 bija kupejas, kā šajās fotogrāfijās. Mūsdienās tāds pilnībā restaurēts "300 SL" maksā vairāk nekā miljonu eiro.

Šobrīd Eiropas lielākajā transportlīdzekļu sludinājumu portālā Mobile.de ir seši klasiskā "300 SL" pārdošanas sludinājumi ar cenu no viena līdz diviem miljoniem eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!