Foto: DELFI
Par ikgadējā konkursa "Latvijas Gada motocikls" galvenās nominācijas ieguvēju kļuvis itāļu ražotāja "Ducati" spēkrats "Streetfighter V4 S", ceturtdien, 8. jūlijā, paziņoja konkursa organizatori. Otro un trešo vietu ieņem "Triumph" ar jaudīgo"Rocket 3R" un BMW ar klasisko R18.

Līdz ar to šī ir otrā reize pēc kārtas, kad konkursā uzvar "Ducati".

Iepriekšējā reizē – 2019. gadā – galveno nomināciju jeb "Grand Prix" saņēma "Ducati" spēkrats "Diavel 1260s" (attēlā zemāk).

Konkurss "Latvijas gada motocikls" notika jau septīto reizi. Covid-19 pandēmijas dēļ pasākums nenotika 2020. gadā. Šogad par spīti pandēmijas ietekmei uz ražošanu un piegādēm pasākumam bija pieteikti 18 vietējo dīleru motociklu modeļi no BMW, "Cake", "Ducati", "FB Mondial", "Honda", "Indian", "Jawa", KTM, "Mash" un "Triumph". Konkurss noritēja no 1. maija līdz 1. jūlijam un uzvarētāji paziņoti apbalvošanas ceremonijā tirdzniecības centrā "Mols" 8. jūlijā. Spēkratus vērtēja 19 žūrijas locekļi, starp kuriem motociklisti un žurnālisti.

"Šis pasākums ir domāts jebkuram moto entuziastam. Lai palīdzētu orientēties ļoti plašajā motociklu modeļu pasaulē. Un kas ir svarīgi – konkursā "Latvijas Gada motocikls" no sākta gala iesaista plašas tautas masas – interneta balsojumā tiek noteikts uzvarētājs nominācijā Tautas Simpātija," stāsta konkursa idejas autors Arnis Blodons.

Konkursā motocikli tiek vērtēti dažādās kategorijās, kā arī noteikti kopējie uzvarētāji. Kā jau minēts augstāk, galvenā balva "Grand Prix" tikusi 208 zirgspēku jaudīgajam "Ducati" modelim "Streetfighter V4 S", kurš priecē ne vien ar jaudu, bet arī motora skaņu. "Streetfighter V4 S" vienlaicīgi arī tautas balsojuma uzvarētājs.


Otrajā vietā žūrija ierindojusi motociklu ar lielāko sērijveidā ražoto dzinēju "Triumph Rocket 3R" , kuram motora darba tilpums ir 2,5 litri. Par spīti iespaidīgajam apjomam, motocikls ir viegli vadāms un sniedz milzīgu braukšanas prieku, pārspējot ne vien lielos motociklus, bet pat dažus mazākus. Par "Rocket 3" vairāk var lasīt šeit.

Trešo vietu ieguvis motocikls, ar kuru BMW ielaužas čoperu segmentā – R18. Pēc pagājušā gadsimta trīsdesmito gadu modeļa R5 parauga veidotais R18 ir viens no vizuāli iespaidīgākajiem šī gada konkursantiem. Savukārt 1,8 litru dzinējs ir līdz šim apjomīgākais BMW opozītdzinējs.

Elektromotocikls "Cake Calk &" atzīts par drosmīgāko pieteikumu konkursam.

Pārējās sašaurinātās kategorijās rezultāti ir sekojoši:

Nominācijā "Latvijas ielas Gada motocikls 2021"

1. "Triumph Trident 660"

2. "Honda Rebel CMX1100 DCT"

3. "Honda NC750X DCT"

Foto: DELFI

Nominācijā "Latvijas Piedzīvojumu Gada motocikls 2021"

1. KTM 1290 "Suepr Adventure R" / "Triumph Tiger 900 Rally Pro"

2. KTM 890 "Adventure R"

Foto: DELFI
Foto: DELFI

Nominācijā "Latvijas Gada Tūrisma motocikls 2021"

1. "Indian Challenger Dark Horse"

2. BMW R 1250 RT

3. "Triumph Rocket3 R"

Foto: DELFI

Nominācijā "Latvijas Gada Klasiskais motocikls 2021"

1. BMW R 18

2. "Jawa" 300 CL

3. "FB Mondial Flat Track 125"

Foto: DELFI

Dueļu rezultāti

"Power duelis": BMW R 18 vs "Triumph Rocket3 R" uzvar "Triumph Rocket3 R"

BMW R18 un "Triumph Rocket 3"

"Superbike duelis": "Ducati StreetFighter V4 S" vs BMW S 1000 R uzvar "Ducati Streetfighter V4 S"

BMW S1000R un "Ducati Streetfighter V4s"

"Klasikas duelis": "Jawa 300 CL" vs "Mash X-Ride Classic 650" uzvar "Jawa 300 CL"

"Jawa 300 CL" un "Mash X-Ride Classic 650"

"Šogad konkurss ļoti labi parādīja moto pasaules eklektiku. Mums gan ir braucamais ar elektrību "Cake", gan retro "Jawa", gan pilnīgi psihodēliskais "Ducati". Tieši ar savu dažādību moto pasaule ir priekšā auto pasaulei," spriež žurnālists Pauls Timrots.

"Latvijas Gada motocikla" tehniskais direktors Oskars Irbītis pauž gandarījumu, ka konkursu ir izdevies sarīkot par spīti pandēmijas radītajiem šķēršļiem, lai arī ar mazāku dalībnieku skaitu. Viņš dalās iespaidos un secinājumos.

"Pārsteidzoši labvēlīgi Latvijas motociklistu saime ir uzņēmusi jaunpienācēju "Indian", kas aizvietojis no Latvijas aizgājušo "Harley Davidson". Pasaules ekonomiskās spēlītes ir atņēmušas mums tik populāro ikonizēto motociklu marku.

Šī gada konkursā pirmo reizi piedalījās arī elektromotocikls – bez lielas sajūsmas uzņemts, bet drosmīgs pieteikums. Pilsētas transporta gleznā tam noteikti būs vieta.

Ir jāizceļ vēl kāds visai drošsirdīgs eksperiments – "Honda Rebel". Japāņu inženieri tik ierasto šī motocikla puslitra dzinēju ir aizstājuši ar 1,1 litru. Tādu pašu kā "Honda Africa Twin". Rezultāts ir lielisks un traki dinamisks ielas motocikls ar automātisko pārnesumkārbu, kas pilsētā būs pats veiklākais un arī tālākā ceļā būs lielisks sabiedrotais.

BMW šogad ir piedāvājis perfekti nostrādātu klasisko motociklu BMW R18. Motocikls, kas noteikti piesaistīs sev vērību – īsts nobriedušu kungu braucamrīks," rezumē Irbītis.

Konkurss "Latvijas Gada motocikls" tiek rīkots ar mērķi apzināt un veicināt Latvijas motopasaules aktivitātes, informētu klientus un pievērstu uzmanību motociklam kā transporta, atpūtas, sporta un izklaides objektam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!