"Ceļi daudzviet mēdz būt apledojuši, īpaši bīstams rudenī ir tā dēvētais melnais ledus, un arī tumšais gadalaiks apgrūtina auto vadīšanu, prasot no vadītājiem lielāku koncentrēšanos," brīdina BTA apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš, piebilstot, ka pērn jau novembrī pieaudzis izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjoms. Pagājušajā gada novembrī kopumā par gandrīz 1400 ceļu satiksmes negadījumiem tika izmaksāti vairāk kā 1,7 miljoni eiro.
CSDD atgādina, ka no 1. decembra līdz 1. martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kg, jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. Savukārt riepas ar radzēm atļautas no 1. oktobra līdz 1. maijam.
Vieglo auto ziemas riepu minimālais protektora dziļums ir 4 mm, tāpat uzmanība jāpievērš arī riepu vecumam. Šo kārtību nosaka Ceļu satiksmes noteikumi.
Drošas braukšanas pamatā ir laika un ceļa apstākļiem atbilstošs ātrums, kā arī tehniskā kārtībā esošs transportlīdzeklis, tajā skaitā tā riepas. Riepām jāpievērš uzmanība, jo īpaši ziemā – šajā gadalaikā būtiski pagarinās bremzēšanas ceļa garums. Piemēram, braucot ar ātrumu 50 km/h, uz sausa seguma un uz slidena ceļa tas atšķiras pat trīskārtīgi, informē CSDD.
Ieteicams neizmantot riepas, kas vecākas par pieciem vai sešiem gadiem, jo braucot gan nodilst protektors, gan laika gaitā riepu gumija zaudē savas īpašības. Riepas ražošanas laiks norādīts uz katras riepas ārējās malas. Piemēram, kvadrātā vai aplī redzami četri cipari – pirmie divi ir gada nedēļa, bet pēdējie divi – gads, kad riepa ražota.
Lai uzlabotu transportlīdzekļa drošību uz ceļa, no 1. decembra vieglo automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kg katra ass un automobiļu ar pilnu masu virs 3500 kg priekšējā stūrējamā ass jāaprīko ar vienādām riepām (izmēram, izgatavotājam un protektora zīmējumam jābūt identiskam). Jāņem vērā arī tas, ka vienam auto vienlaikus nedrīkst būt radžotas un neradžotas riepas.