Foto: Publicitātes foto

Līdz šim par visdārgāko automobili pasaulē tika uzskatīts 1962. gada "Ferrari 250 GT", kas pirms četriem gadiem tika pārdots par 70 miljoniem ASV dolāru. Nu šis rekords ir kritis un pat dubultīgi – "Mercedes-Benz" slēgtā izsolē pārdevis unikālo 1956. gada sacīkšu automobili "300 SLR Uhlenhaut Coupe" par rekorda 135 miljoniem eiro, informē pasaulē lielākā klasisko auto apdrošinātāja "Hagerty" specializētais izdevums "Hagerty Insider" ar atsauci uz vairākiem saviem avotiem.

"Mercedes-Benz" izstrādāja sacīkšu automobili "300 SLR" ar slēgtā tipa jumtu speciāli 1956. gada sezonai. Tomēr šis spēkrats tā arī nevienās sacensībās nestartēja, jo vācu autoražotājs autosportu pameta. Šādu lēmumu "Mercedes-Benz" pieņēma pēc 24 stundu izturības sacīkstēm Lemānā 1955. gada 11. jūnijā. Toreiz sacensību laikā notika šausminoša avārija, kurā gāja bojā ne tikai autosportists Pjērs Levegs, bet vēl arī 83 skatītāji, kā arī 180 cilvēki guva dažādas traumas.

Neskatoties uz īslaicīgo aiziešanu no autosporta arēnas, vācu autoražotājs tobrīd jau bija paspējis izgatavot divus "300 SLR" eksemplārus. Vienu no šiem automobiļiem sev paņēma "Mercedes-Benz" izstrādes nodaļas vadītājs Rūdolfs Ulenhauts, kurš šo unikālo spēkratu izmantoja kā savu dienesta automobili. Tieši šī iemesla dēļ automobilis nosaukumā ieguvis piebildi "Uhlenhaut Coupe".

Tolaik "Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe" bija visātrākais koplietošanu ceļu automobilis pasaulē – tas spēja paātrināties līdz 290 km/h. Turklāt "Mercedes-Benz" pārstāvji vienmēr uzsvēra, ka šo unikālo automobili nekad nepārdošot.

Tomēr šobrīd kļuvis zināms, ka "Mercedes-Benz" bija deleģējis kādu izsoļu namu, kas atlasījis aptuveni 10 turīgākos auto kolekcionārus, kuri atbilduši arī vācu autoražotāja izvirzītajiem kritērijiem. "Mercedes-Benz" esot vēlējies atrast šim automobilim jaunu īpašnieku, kas ne tikai par to rūpētos, tāpat kā līdz šim pats autoražotājs, bet arī būtu gatavs to izstādīt publiskos pasākumos, nevis pārdotu tālāk kādai trešajai personai.

Potenciālie pircēji esot ieradušies "Mercedes-Benz" muzejā Štutgartē 6. maijā, un todien muzejs tika slēgts kāda "pasākuma" dēļ.

"Mercedes-Benz Group" atteicies komentēt iespējamo darījumu "Hagerty Insider" izdevumam.

"Pats neesmu dzirdējis par šādu darījumu. Tomēr tik rekorda augstu cenu varētu skaidrot ar to, ka šādi automobiļi pārdošanā parasti nenonāk," izdevumam komentēja Karls Ludvigsens, visrespektablākais vēsturnieks tā laika "Mercedes-Benz" sacīkšu automobiļu jomā.

Tomēr Ludvigsens piebilst, ka šāds darījums nebūtu bezprecedenta, jo vēl 2004. gadā "Mercedes-Benz" caur izsoļu namu par 12 miljoniem ASV dolāru kādam kolekcionāram pārdeva sacīkšu "Mercedes-Benz 300 SLR", bet 2013. gadā par tobrīd rekorda 30 miljoniem dolāru "Mercedes-Benz" realizēja Huana Manuela Fanhio sacīkšu formulu, ar kuru viņš 1954. gadā izcīnīja savu otro F-1 čempiona titulu.

Lai arī "Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe" pircēja identitāte nav zināma, "Hagerty Insider" noskaidrojis, ka tas esot kāds labi pazīstams automobiļu kolekcionārs no Lielbritānijas.

Jāatzīmē, ka ne vienmēr klasisko automobiļu izsoļu rezultāti kļūst publiski. Piemēram, arī līdz šim par pasaulē visdārgāko uzskatītais 1962. gada "Ferraro 250 GTO" ar 70 miljonu ASV dolāru realizāciju nav oficiāli (publiski) apstiprināta darījuma summa. Visdārgākais oficiāli zināmais automobilis ir 2018. gadā izsolītais "Ferrari 250 GTO" par 48 miljoniem ASV dolāru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!