"Škoda Enyaq iV" ir viens no pirmajiem "Volkswagen" grupas radītajiem elektromobiļiem, kas izstrādāts, par pamatu ņemot tam speciāli radītu auto platformu (MEB), nevis pielāgojot elektriskajam laikmetam kādu no jau apritē esošiem iekšdedzes dzinēja modeļiem. Tas nozīmē, ka "Enyaq iV" ir kā pirmais vēstnesis, kuram dots uzdevums pastāstīt pasaulei, kādi patiesībā var būt elektroautomobiļi.

Lai labāk novērtētu elektroauto dāvāto braukšanas prieku, šajā reizē raidījums "Tavs Auto TV" pie tā stūres aicinājis sēsties cilvēku, kurš uz skatuves nav kāpis tikai Āfrikā un Ķīnā. Jānis Šipkēvics juniors, pazīstams arī kā Shipsea, ir viens no Latvijas savas paaudzes radošākajiem un ražīgākajiem mūziķiem – iepazīts vokālajā grupā "Cosmos" pirms nu jau gandrīz 20 gadiem un ir viens no grupas "Instrumenti" dibinātājiem. Jānis arī apceļojis ASV un Krieviju tūrēs kopā ar Iļju Lagutenko un "Mumiy Troll", kā arī izveidojis projektu "Nepāriet" ar Imanta Kalniņa mūziku un nu gatavojas maija beigās klajā laist albumu "Lūk".

Atgriežoties pie elektromobiļa, interesanti, ka "Škoda Enyaq iV" bāzes komplektācijā ir klasiskās jeb aizmugurējo riteņu piedziņas auto, un tā dzinējs novietots aizmugurē, zem auto grīdas. Dārgākās versijās tas tiek papildināts ar vēl vienu papildu dzinēju auto priekšgalā, tādējādi pārvēršot "Enyaq iV" par pilnpiedziņas auto. Atkarībā no versijas ar vienu uzlādi tas spēs veikt no 340 līdz pat 510 km garas distances un, kas pats galvenais, gan vizuāli, gan gaitas ziņā tas ir normāls, visiem saprotams automobilis.

Kopumā tiks piedāvātas piecas motoru jaudas versijas no 109 līdz 225 kW, un "Enyaq iV" bāzes cena ir 35 900 eiro.

Pateicoties auto piedziņas veidam un galveno tehnisko mezglu izvietojumam, milzīgais bateriju bloks ir novietots visā auto garumā zem grīdas, bet motors, kā jau minējām, ir aizmugurē – šī auto gaita ir pārsteidzoši plūdena. Tas ir salīdzinoši smags (pašmasa jaudīgākajā versijā ir 2,3 tonnas), bet šajā gadījumā, pateicoties zemajam smaguma centram, tas ir tikai nācis par labu vadāmībai.

Runājot par uzlādi, šo auto iespējams lādēt arī mājās. Protams, to iespējams paveikt izmantojot arī standarta 220V kontaktligzdu, bet tas būs ilgi. Taču par 600 eiro ir iespējams nopirkt portatīvu lādētāju (sava veida miniatūru "Wallbox") izmantošanai savienojumā ar 380V elektrības pieslēgumu. Savukārt ātrajās uzlādes stacijās uzlāde līdz 80% aizņems tikai 38 minūtēs.

Vērts pieminēt, ka līdzās tādiem elektroauto ieguvumiem, kā legāla braukšana pa sabiedriskā transporta joslām un bezmaksas autostāvvietas Rīgā, šis auto ļauj ietaupīt arī uz regulārajām apkopēm: tās izmaksā ap 270 eiro reizi divos gados – bez nobraukuma ierobežojuma. Vienīgais – jāmaina bremžu šķidrums, jo tajā uzkrājas kondensāts, savukārt bremžu uzliku maiņa pat servisa priekšrakstos nav minēta, jo to darba mūžs ir ievērojami lielāks nekā klasiskajiem auto.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!