Foto: Publicitātes foto

Baltijas valstīs 2019. gads "Toyota" jaunajiem automobiļiem bijis veiksmīgs – 13 115 pārdoti jauni auto, tādējādi iepriekšējais rekords tika pārspēts par gandrīz 1000 automašīnām.

No trim Baltijas valstīm Latvijā visstraujākais pārdošanas pieaugums bija 20% ar 3218 pārdotām automašīnām. Labākais pārdošanas rezultāts tika sasniegts Lietuvā – pārdoti 5095 jauni "Toyota" automobiļi, kas ir par 8% vairāk nekā iepriekšējā gadā. 4802 jaunie "Toyota" atraduši savus īpašniekus Igaunijā, apsteidzot par 3% pārdošanas apjomus 2018. gadā.

Baltijā "Toyota" automobiļu marka aizņem aptuveni 17,6% tirgus, kas ir par 0,1% vairāk nekā 2018. gadā. Lielākais "Toyota" tirgus daļas pieaugums bija Latvijā ar 1,6% pieaugumu.

Šie rezultāti ir ļoti iespaidīgi, ņemot vērā, ka gada nogalē tika apturēta populārā "Auris" un "Avensis" pārdošana, norāda "Toyota" pārstāvji.

"Neskatoties uz to, ka mēs pārstājām pārdot vienu no mūsu populārākajiem modeļiem "Avensis", mums tomēr izdevās palielināt savu pārdošanas apjomu un tirgus daļu," saka "Toyota Baltic" mārketinga nodaļas vadītājs Mareks Maide.

"Tāpat kā pārējā Eiropā, arī Baltijā ir vērojama tendence, ka pircēji dod priekšroku videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem," piebilst Maide.

Populārākie modeļi ir "Corolla" un "RAV4"

Populārākie 2019. gada modeļi bija jaunās paaudzes "Corolla" un "RAV4". "Papildu jaunā "RAV4" popularitātei "Corolla" ir iemantojusi popularitāti arī ar saviem trim virsbūves tipiem un diviem dažādiem hibrīda-elektro motoriem. Prieks redzēt, ka 90. un 2000. gadu populāro luksusa sedanu "Camry" jaunāko paaudzi novērtē gan iepriekšējie auto īpašnieki, gan jaunie klienti," stāsta Mareks Maide.

"RAV4" jau gadiem ilgi ir atpazīstama auto statusā. Gandrīz puse no Baltijā pārdotajiem "RAV4" apvidniekiem ir hibrīdi: Lietuvā 52%, Latvijā 50,7% un Igaunijā 42%.

Jaunais "RAV4" ir patiess veiksmes stāsts, iegūstot 30% tirgus daļu savā segmentā. Trīs Baltijas valstīs "RAV4" pārdošanas apjoms pieaudzis gandrīz uz pusi – 49% līmenī, klientiem tika piegādātas 3708 jaunas automašīnas. Salīdzinājumā ar 2018. gadu izaugsme visizteiktākā bija Igaunijā – tika pārdoti 1544 jauni "RAV4", kas veidoja pārdošanas pieaugumu 64% apmērā.

Savukārt "Corolla" modelim ir 30,9% no atbilstošā segmenta Igaunijā, 33,6% Lietuvā un 36,4% Latvijā. Pircēju lēmumi pierāda, ka jaunais "Corolla" darbojas kā piemērots aizvietotājs no ražošanas noņemtajam "Auris" modelim.

Arī "Corolla" pircēji labprāt izvēlas hibrīda versiju. Pirmo reizi "Corolla" hečbeks un universālis tiek piedāvāts ar divām hibrīda modifikācijām – 1,8 vai divu litru dzinēju. Rezultāti par 2019. gadu liecina, ka 42,3%, 39% un 44% "Corolla" kā hibrīdam priekšroku deva attiecīgi Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

"Toyota" gūst panākumus ar hibrīdiem

Toyota piedāvā visplašāko un daudzveidīgāko jebkura automobiļa ražotāja hibrīdautomobiļu klāstu. Sākot ar pagājušo gadu, katrs "Toyota" hibrīdauto ir ar 10 gadu garantiju hibrīda baterijai. Tas ir labi ietekmējis arī pārdošanas apjomus, uzskata "Toyota Baltic".

Pērn Baltijā kopumā pārdoti 5597 "Toyota" hibrīdauto, pieaugums par 1224 automašīnām un par 40% vairāk nekā 2018. gadā. 846 hibrīdi atrada savu jauno mājvietu Igaunijā, kas ir vairāk nekā 50% pieaugums. Vispamanāmākā izaugsme bija Latvijas tirgū, kur salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu 1284 jauni hibrīdauto sasniedza 55% pieaugumu. Lietuvā tika pārdoti 2467 jauni "Toyota" hibrīdauto, kas ir pieaugums par 23%, salīdzinot ar 2018. gadu.

Šie rezultāti skaidri parāda, ka hibrīdtehnoloģijas ir kļuvušas par normu, proti, 47% no 2019. gadā pārdotajām jaunajām "Toyota" bija hibrīdauto.

"Tas, ka gandrīz katra otrā "Toyota" tika pārdota kā hibrīds, pierāda gan ražotāja vides ilgtspējas stratēģiju, gan mūsu Baltijas pircēju mainīgo izvēli. "Vairāk nekā 20 gadu darbs hibrīdtehnoloģiju attīstībā un vairāk nekā 14 miljoni pārdoto hibrīdautomobiļu ir nenovērtējama pieredze, kas ļauj piedāvāt plašu un daudzveidīgu hibrīdautomobiļu izvēli mūsu klientiem," norāda Mareks Maide.

"Šīs desmitgades laikā hibrīdi ir ceļš, pa kuru iet, ja vēlaties komfortu, saprātīgu degvielas patēriņu un uzlādes vai uzpildes laikus. "Toyota" piedāvājumu turpmākajos gados papildinās vairāki jauni ekonomiski auto modeļi," piebilst Maide.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!