Koncerns "Eiroholdings" cer uz pozitīvām pārmaiņām Ukrainas biznesā un vēlas šajā valstī sākt uzņēmējdarbību, intervijā laikraksta "Komersant" piektdienas izdevumam norāda holdinga īpašnieks Vasilijs Meļņiks.
Uzņēmējs informē, ka tiek veidots globāls uzņēmums un turpmāk viņš vēlas koncentrēties uz trim biznesa virzieniem - metāla ražošanu, kuģubūvi un enerģētiku. No pārējiem holdinga darbības virzieniem plānots atteikties un tos pārdot.

Runājot par globālās uzņēmumu grupas veidošanu, Meļņiks atgādina, ka holdings pagājušajā gadā atvēra metāla ražošanas uzņēmumu Krievijā. Četru mēnešu darbības laikā tas sasniedzis sešu miljonu latu apgrozījumu.

Uzņēmējs akcentē, ka nākotnē tikai 10% no Krievijā saražotā metāla tiks piegādāts Latvijas kuģu būves uzņēmumiem. 15% produkcijas tiks pārdota Krievijas tirgū, bet pārējais - Eiropā.

"Ceru, ka arī Ukrainā tagad būs pārmaiņas un tur varēs strādāt nopietni, uzbūvējot līdzīgu rūpnīcu kā Krievijā," uzsver Meļņiks.

Uzņēmējs neizslēdz iespēju, ka pēc 5-10 gadiem izmantos līdzīgas darbības shēmas kā tagad Rietumeiropas uzņēmēji, daļu kuģu būvei nepieciešamo detaļu būvējot "trešajās valstīs".

Viņš informē, ka patlaban holdingam pastarpināti piederošā AS "Rīgas kuģu būvētava" nodarbojas ar kuģu sagatavošanu līdz 75%-80% gatavības pakāpei, pārējos darbus veic citi uzņēmumi. Taču drīzumā plānots nodrošināt, ka kuģi Latvijas kompānijā tiek uzbūvēti pilnībā.

Meļņiks norāda, ka ir izsmeltas visas iespējas palielināt uzņēmuma apgrozījumu, turpinot nodarboties ar kuģu remontu, korpusu būvi un kuģu būvi līdz 75%-80% gatavības pakāpei. Līdz ar to ir palicis tikai viens attīstības variants - nodrošināt uzņēmumā pilnīgu kuģu būvi. Un tad uzņēmumam būšot "pavisam citi apgriezieni".

Runājot par sarunām ar Francijas militāro uzņēmumu CMN par iespējamu militāro karakuģu būvi, Meļņiks akcentē, ka jau ir parakstīts memorands par sadarbību un Apvienotajos Arābu Emirātos viņš ticies ar CMN īpašnieku.

Uzņēmējs klāsta, ka kara kuģu būve ir specifiska joma, kurā ir trīs virzieni - kuģa būvēšana, ekipāžas apmācība un servisa nodrošināšana. Daļa apmācības jāveic speciālā bāzē, kuras celtniecība izmaksājot tikpat, cik puse kuģa būvniecības izmaksu. Tāpēc "Rīgas kuģu būvētava" meklē partneri, kas šo funkciju uzņemtos.

Ja Latvijas uzņēmums būvēs kuģus arābu pasaulei, arī ekipāžu apmācība tiks veikta šajā pasaules daļā. "Kaut gan, protams, mēs sapņojam, un nākotnē, iespējams, tomēr uzbūvēsim paši savu centru ar visu nepieciešamo infrastruktūru," piebilst uzņēmējs.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!