Foto: Shutterstock

IKT pakalpojumu sniedzējs, mobilo sakaru operators "Bite Latvija" šogad darbinieku papildu labumu programmās investēs 2,7 miljonus eiro, un tā ir līdz šim lielākā summa, ko uzņēmums ieguldījis darbiniekos pēdējo gadu laikā.

Lielākā investīciju daļa tiks novirzīta darbinieku labbūtības programmā, iemaksās 3. pensiju līmenī, kā arī veselības apdrošināšanā. Tāpat "Bite Latvija" šogad īstenos vērienīgu papildu pasākumu darbinieku lojalitātes veicināšanai, un aprīlī visus darbiniekus, kuri snieguši pienesumu 2023. gada biznesa rezultātiem, sešas lidmašīnas vedīs trīs dienu apmaksātā saliedēšanās pasākumā uz Antāliju.

Kā norāda Endija Kaševska, "Bite Latvija" Klimata kontroles vadītāja, darbinieku prioritātes un vajadzības nemitīgi mainās, tāpēc uzņēmums regulāri meklē iespējas, kā dažādot motivācijas un lojalitātes stiprināšanas pasākumus, un kopīgs brauciens palīdz veidot spēcīgu komandas kultūru un komandas darbu, virza ambīcijas gūt kopīgus panākumus un tos pelnīti nosvinēt.

Kā liecina Starptautisko biznesa pakalpojumu asociācijas Latvijā (ABSL Latvia) 2023. gadā izveidotais pārskats, lai gan alga un monetārie ieguvumi ir svarīgs faktors ikvienam darbiniekam, daudziem darba ņēmējiem būtiski ir arī uzņēmumu nodrošinātie papildu motivāciju un lojalitāti stiprinošie pasākumi.

"Ir skaidrs, ka tie uzņēmumi, kas piedāvās plašāku "labumu grozu", būs konkurētspējīgāki un pievilcīgāki gan esošo, gan potenciālo darbinieku vidū. Tā ir darba tirgus tendence, kas attīstās ļoti strauji, un arvien vairāk novērosim darba devējus, kas gādā ne vien par standartizēta "labumu groza" pieejamību, bet arī jauniem, mazāk pieejamiem ieguvumiem. Piemēram, viena no darbinieku spēcīgākajām motivācijām, ejot uz biznesa rezultātu sasniegšanu, ir ne tikai konkurētspējīga bonusu sistēma, kas ir daļa no finansiālā labuma groza, bet arī iespēja visiem doties kopīgajā ceļojumā uz kādu iedvesmojošu galamērķi. Protams, uzņēmumam ar vairāk nekā 700 darbiniekiem tās ir apjomīgas izmaksas, tomēr ikdienā redzam šo kā papildu motivāciju darbam un darbinieku lojalitātei," saka Kaševska, piebilstot, ka šī ir laba tradīcija, kas tiek turpināta, jo daudzi darbinieki arvien spilgti atceras kopīgo saliedēšanās pasākumu Krētā.

Kopumā "ABSL Latvia" pārskatā ir uzskaitīti vairāk nekā 20 motivācijas un lojalitātes veicināšanas pasākumi, ko piedāvā biedru organizācijas, un populārāko vidū ir veselības apdrošināšana, uzņēmumu iekšēji organizētās apmācības, kā arī korporatīvie pasākumi. Salīdzinot ar 2022. gadu, pērn uzņēmumi vairāk investējuši darbinieku tālākizglītības iespējās (+ 14%), atlaidēs uzņēmuma produktiem (+ 12%), kā arī saliedēšanās pasākumos (+ 9%). Bet visvairāk samazinājušies uzņēmumu ieguldījumi darbiniekiem nodrošinātos mobilajos sakaros (- 16%) un fitnesa zonu nodrošināšanā uzņēmumu telpās (- 7%).

"Jāpiebilst, ka uzņēmums šogad novirzīs investīcijas arī darbinieku profesionālās izaugsmes veicināšanā, nodrošinot apmācību iespējas, līdzmaksājumu dažādiem kursiem kvalifikācijas celšanai, kā arī semināriem. Tāpat ieguldījumi tiks veikti komandu saliedēšanas pasākumos un darbinieku nodrošināšanai ar jaunākajām tehnoloģijām, kas nepieciešamas ikdienas darba veikšanai. Jau tradicionāli nodrošināsim darbiniekiem apmaksātu brīvdienu dzimšanas dienā. Arī četrkājainie mīluļi "Bites" birojā ir laipni gaidīti," stāsta Kaševska.

2,7 miljonu eiro investīcijās darbiniekos nav iekļautas algas. Kopumā "Bite Latvija" papildu investīcijas uz vienu darbinieku šogad sasniegs aptuveni 3 500 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!