Foto: LETA
Apdrošinātāju RSA ((Royal Sun Alliance Group) grupas uzņēmumu bruto parakstīto prēmiju apjoms Baltijas valstīs pērn bija 105,7 miljoni latu, kas ir par 10% mazāk nekā 2009.gadā, tomēr RSA grupas uzņēmumi ir nedaudz palielinājuši savu tirgus daļu, kas tagad veido 21%, informē apdrošināšanas kompānijas "Balta" Ārējo komunikāciju vadītāja Kristīne Martinsone.

Tas izdevies, jo kopējais apdrošināšanas tirgus Baltijas valstīs pērnā gada 11 mēnešos ir krities par 13% (Latvijā par 25%, Lietuvā -6%, Igaunijā -9%) , norāda RSA.

Apdrošināšanas sabiedrības "Balta" parakstīto prēmiju apjoms Latvijas apdrošināšanas tirgū ir sasniedzis 31,3 miljonu latu. Salīdzinājumā ar 2009.gadu tas ir krities par 25%. Tomēr kompānija lēš, ka arī Latvijas kopējā apdrošināšanas tirgus kritums 2010.gadā būs 25%, kā rezultātā AAS "Balta" ir saglabājusi Latvijas apdrošināšanas tirgus daļu 22% apmērā.

AAS "Balta" peļņa pirms nodokļu nomaksas veido 1,7 miljonus latu, kas ir sasniegta, pateicoties ienākumiem no investīcijām. "Balta" saglabā konservatīvu investīciju politiku, ieguldot līdzekļus zema riska vērtspapīros. 2010. gada investīciju ienākums ir augstāks vērtspapīru pārvērtēšanas dēļ, kas bija jāveic tirgus procentu likmju krituma rezultātā.

"2010.gads ir bijis bagāts ar izaicinājumiem gan nelabvēlīgu laika apstākļu, gan apdrošināšanas tirgus izmaiņu dēļ, tomēr "Balta" ir saglabājusi stabilas tirgus pozīcijas un nodrošinājusi pozitīvu peļņas rādītāju. 2010.gadā Latvija un arī pārējās Baltijas valstis pieredzēja nebijuši sliktus laika apstākļus – bargas ziemas, nokrišņus, vētras un plūdus. Šādi notikumi vienmēr aktualizē darba vērtību, ko apdrošinātājs var sniegt saviem klientiem tad, kad viņiem patiešām esam vajadzīgi," stāsta AAS "Balta" valdes loceklis un finanšu direktors Uldis Dzintars.

Lielāko apdrošināšanas prēmiju daļu 10,1 miljona latu apmērā veido īpašuma apdrošināšana, kas veido 32% no "Baltas" apdrošināšanas portfeļa. Tai seko KASKO apdrošināšana ar 8,6 miljoniem latu, kas veido 27%, un OCTA apdrošināšana ar 5,5 miljoniem latu jeb 18% no "Baltas" apdrošināšanas produktu portfeļa. Uzņēmums norāda - 2009.gadā prēmiju apjomu kritumu lielākoties ietekmēja apdrošināto objektu samazinājums, bet 2010.gadā visās trijās Baltijas valstīs apdrošināšanas prēmiju kritumu visbūtiskāk ietekmēja cenas samazinājums. No visām valstīm visdramatiskākais kritums bija Latvijā. Lietuvā cena visstraujāk samazinājās īpašuma, KASKO un OCTA produktam, Latvijā – KASKO un OCTA apdrošināšanai, Igaunijā - OCTA un īpašuma apdrošināšanai.
AAS "Balta" bruto izmaksāto atlīdzību apjoms klientiem 2010.gadā sasniedza 17,7 miljonus latu. Vislielākais atlīdzību apjoms ir izmaksāts nekustamā īpašuma apdrošināšanā, savukārt lielākais izmaksu skaits ir novērojams KASKO, OCTA un īpašuma apdrošināšanas gadījumos. Būtiski atlīdzību izmaksu gadījumi 2010. gadā bija saistīti ar dabas kataklizmām: stiprais sals, slidenie ceļi un biezā sniega sega izraisīja vairāk kā 900 negadījumus, plūdu rezultātā "Balta" saņēma vairāk kā 200 atlīdzību pieteikumus, savukārt vasaras periodā stipro vēju un zibens spērienu dēļ "Balta" saņēma no klientiem gandrīz 800 pieteikumus. Pēc postošās 8. augusta vētras jau četru dienu laikā vairāk kā 50% "Balta" klientu saņēma atlīdzību izmaksas.

RSA grupas kopējais parakstīto prēmiju neto apjoms 2010. gadā ir pieaudzis par 11%, sasniedzot 8,8 miljardus eiro (6,1 miljrads latu). Lai arī uz RSA grupas darbības rezultātiem Baltijas valstīs savu iespaidu atstāja ekonomikas kritums, grupai izdevās saglabāt savu vadošo pozīciju tirgū. Savukārt RSA grupas tiešās darbības ieņēmumi Baltijas valstīs ir pieauguši par 14%.

Uzņēmums prognozē, ka šogad vienlaikus ar ekonomikas atkopšanos ir gaidāma pozitīva tirgus attīstība, tomēr augsta bezdarba līmeņa, iedzīvotāju aizceļošanas tendences un nodokļu sloga pieauguma dēļ saglabāsies negatīva ietekme. Iespējams, ka pretstatā iepriekšējiem gadiem paaugstināsies atlīdzību izmaksu inflācija nekustamā īpašuma un transporta atjaunošanai, kas arī varētu atstāt iespaidu uz apdrošinātāju cenām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!