
Vidējais patēriņa cenu līmenis 2012.gada janvārī, salīdzinot ar 2011.gada decembri, palielinājās par 0,8%. Precēm cenas pieauga par 1,0%, bet pakalpojumiem - par 0,4%.
2011.gada janvārī, salīdzinot ar 2010.gada decembri, vidējais patēriņa cenu līmenis pieauga par 1,3%.
Visvairāk inflāciju šogad janvārī ietekmēja cenu kāpums mājokļa, transporta un pārtikas grupās, kā arī apģērbam un apaviem.
Pieaugot dabasgāzes tarifiem vidēji par 12,2%, gāze kopumā iedzīvotājiem kļuva par 8,6% dārgāka, bet siltumenerģija sadārdzinājās vidēji par 9,4%. Par 5,2% pieauga atkritumu savākšanas tarifi. Citi mājokļa uzturēšanas pakalpojumi sadārdzinājās par 0,2%.
Benzīns sadārdzinājās vidēji par 5,3%, bet dīzeļdegviela - par 2,5%. Cenas pieauga autovadītāju kursiem (+2,6%), autostāvvietām (+1,3%) un aviobiļetēm (+0,5%), savukārt lētākas kļuva lietotas automašīnas (-1,8%).
Dārgāka kļuva arī svaiga gaļa (+1,5%) un gaļas produkti (+1,3%), zivju produkti (+2,5%), dārzeņi (+12,6%), augļi (+5,0%), sulas (+2,1%) un enerģijas dzērieni (+9,1%), pārtikas sāls (+5,2%), šokolādes konfektes (+8,3%).
Noslēdzoties akcijām, par 1,8% dārgāka kļuva maize. Savukārt akciju ietekmē cenas kritās graudaugu izstrādājumiem (-1,2%), kafijai (-3,4%), konservētiem dārzeņiem (-1,8%), gāzētiem dzērieniem (-3,6%).
Vēl janvārī par 2,2% lētāki kļuva alkoholiskie dzērieni, bet par 4,1% cenas pieauga īslaicīgas lietošanas mājsaimniecības precēm, par 3,9% - personīgās aprūpes precēm un par 4,9% - grieztajiem ziediem un stādiem.
Sezonas atlaižu ietekmē apģērba un tā piederumu cenas pazeminājās vidēji par 7,1%, bet apavu - par 5,3%.
Šā gada janvārī vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri, bija par 3,6% augstāks. Precēm cenas pieauga par 4,3%, bet pakalpojumiem - par 1,5%.
Pēdējo 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, ir palielinājies par 4,4%.
Jau ziņots, ka aizvadītajā gadā inflācija sasniedza 4%, tai skaitā precēm cenas pieauga par 4,9%, bet pakalpojumiem - par 1,6%. Lielākā ietekme uz patēriņa cenu pieaugumu 2011.gadā bija pārtikai, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, kā arī ar mājokli un transportu saistītām precēm un pakalpojumiem.