Foto: DELFI

VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) aicina valdību šogad no uzņēmuma dividendes neizņemt, šodien žurnālistiem sacīja LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

Viņš sacīja, ka var paskaidrot, kāpēc uzņēmums vēlas neizmaksāt valstij dividendes, tomēr to nedarīja, jo "tas nav šīs dienas jautājums". Magonis norādīja, ka par to esot jālemj valdībai.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) atzina, ka krīzes laikā valsts pastiprināti ņēmusi dividendes no valsts uzņēmumiem, tomēr, izejot no krīzes, būtu jāatgriežas pie normālām dividenžu izņemšanas likmēm, ļaujot uzņēmumiem, tostarp LDz, līdzekļus investēt attīstībā. "Valdība šo jautājumu risinās," piebilda Dombrovskis.

Par 2010.gada tīrās peļņas daļu LDz valstij dividendēs izmaksāja 27% jeb 263 254 latus.

LDz konsolidētā peļņa 2010.gadā bija 1,48 miljoni latu, kas ir četras reizes mazāk nekā 2009.gadā, kad koncerns nopelnīja 5,86 miljonus latu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA "Lursoft" informācija. LDz koncerna neto apgrozījums 2010.gadā bija 257 miljoni latu, savukārt gadu iepriekš - 284 miljoni latu.

Pērn LDz neauditētā konsolidētā peļņa tiek lēsta 19 miljonu latu apmērā, bet apgrozījums - 319 miljonu latu apmērā. Precīzi kompānijas finanšu rādītāji būs zināmi šā gada jūlija beigās.

Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".

Kā ziņots, LDz meitasuzņēmuma SIA "LDz Cargo" pārvadāto kravu apjomi pērn pieauguši par 20,8% - līdz 59,38 miljoniem tonnu kravu, liecina informācija LDz mājaslapā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!