Foto: Publicitātes foto
Jūnija pēdējās nedēļās, kuras pavadīja karsts laiks, pieprasījums pēc bezalkoholiskajiem dzērieniem pieaudzis no 24-40%, aģentūra BNS uzzināja, aptaujājot lielākos tirgotājus.

"Rimi Latvia" vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Podskočija aģentūrai BNS apstiprināja - karstais laiks viennozīmīgi mudina cilvēkus vairāk iegādāties dažāda veida bezalkoholiskos dzērienus, jo īpaši priekšpēdējā jūnija nedēļā, kad gaisa temperatūra sasniedza mēneša rekordus.

"Jāteic, ka pagājušā nedēļā novērojams vislielākais bezalkoholisko dzērienu pieaugums jūnija mēnesī "Rimi" veikalos visā Latvijā, un tas pieauga par aptuveni par 40%, salīdzinot ar nedēļām pirms tam," sacīja Podskočija.

Viņa norādīja, ka "Rimi" pircēji biežāk nekā ikdienā savos pirkumu grozos lika tādus dzērienus kā "Coca-Cola", "Mangaļi" un minerālūdeni "Borjomi". Tāpat pircēji labprāt iegādājas arī "Rimi" privātās preču zīmes gāzētos un negāzētos ūdeņus.

"Kas attiecas uz dažāda veida sulām, tad jūnijā vispieprasītākās ir apelsīnu, multiaugļu, ābolu sula viena un divu litru iepakojumos no dažādiem ražotājiem," sacīja "Rimi" pārstāve.

Arī mazumtirgotāja "Maxima Latvija" preses sekretārs Ivars Andiņš aģentūrai BNS sacīja, ka, salīdzinot šī mēneša karstākās dienas no 24.-26. jūnijam, ar attiecīgo laika periodu maijā, "Maxima" pircēji slāpes visbiežāk veldzēja tieši ar ūdeni, kura pārdošanas rādītāji pieauguši par gandrīz trešdaļu jeb 28%.

Andiņš teica, ka jūnija pēdējā nedēļā pieaudzis pieprasījums arī pēc kvasa. "Par 25% lielāks pieaugums bijis arī kvasam, taču pārējiem dzērieniem būtiskas izmaiņas tirdzniecības rādītājos nav novērotas," sacīja "Maxima Latvija" pārstāvis, pieļaujot, ka šāda tendence vērojama tādēļ, ka jūnijā attiecīgie datumi iekrita darba dienās, kamēr maijā šis pats laika periods sakrita ar brīvdienām.

"Maxima Latvija" preses sekretārs arī norādīja, ka šīs nedēļas trīs karstajās dienās vislielākais pieprasījums bija pēc ūdens, gāzētiem dzērieniem un sulām, taču kopumā jūnija pārdotāko dzērienu topa pirmo vietu ieņem gāzētie dzērieni – tie veido teju trešdaļu jeb 32% no visa pārdotā dzērienu apmēra.

"Runājot par konkrētiem zīmoliem, jūnijā populārākie dzērieni pircēju vidū ir "Coca-Cola", minerālūdens "Mangaļi" un minerālūdens "Borjomi"," sacīja Andiņš.

Savukārt kompānijas "Pārtikas tirdzniecības apvienība", kas ir pārtikas veikalu "Elvi" franšīzes turētāja, komercdirektore Laila Vārtukapteine aģentūrai BNS pastāstīja, ka, salīdzinot laika periodu no 24-26.jūnijam ar laika periodu attiecīgo laika periodu pērn kopējais pieaugums bezalkoholisko un atspirdzinošo dzērienu segmentā "Elvi" veikalos ir 24%.

"Saistībā ar karsto laiku ievērojamā apmērā ir pirkti slāpes dzesējoši dzērieni - minerālūdens un dzeramais ūdens - kopējais to pieaugums ir 47%, gāzētie ūdeņi ir pirkti pat par 65% vairāk," sacīja Vārtukapteine, piebilstot, ka no šiem dzērieniem vispopulārākais ir minerālūdens "Borjomi". Savukārt pieprasījums pēc negāzētā minerālūdens ir pieaudzis par 28%.

Viņa norādīja, ka limonādes un bezalkoholiskos kokteiļus "Elvi" veikalos pircēji iegādājās par 14% vairāk nekā attiecīgajā laika posmā maijā. No tiem līderpozīcijās ir bezalkoholiskais dzēriens "Fanta". Savukārt pieprasījums pēc sulām un sulas dzērieniem pieaudzis par 9%, no tiem populārākie dzērieni ir "Guttas" produkcija.

Vārtukapteine sacīja, ka arī pieprasījums pēc kvasa un iesala dzērieniem ir pieaudzis vairāk nekā par 57%. No tiem visbiežāk patērētāji iegādājās "Ulmaņlaiku kvasu" un "Iļģuciema iesala dzērienu oriģinālais". Savukārt kopējais enerģijas dzērienu pieprasījums ir pieaudzis par 30%, no tiem populārākais - "Burn".

Jau vēstīts, ka pēdējās nedēļas Latvijā pavada visai karsts laiks, brīžiem gaisa temperatūrai sasniedzot 30 grādu atzīmi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!