Foto: Publicitātes foto

AS "Rīgas Vagonbūves rūpnīca" (RVR) sarunas ar bankrotējušās AS "Latvijas Krājbanka" (LKB) administratoru "KPMG Baltics" (KPMG) par uzņēmuma izsniegtā kredīta pārfinansēšanu nav devusi rezultātus. Administratoram nav tiesību pildīt bankas funkcijas, tāpēc prasījuma tiesības pret RVR tiks nodotas izsolē citām finanšu institūcijām.

Pašlaik ir panākta abpusēja vienošanās, ka augstākā iespējamā uzņēmuma RVR vērtība ir gadījumā, kad uzņēmums strādā un pilda pasūtījumus, kas ļauj nodrošināt pozitīvus uzņēmuma rezultātus nākotnē, portālu "Delfi" informēja RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Viņš gan atturējās nosaukt kredīta apjomu, jo tas esot administratora ziņā, kurš arī lemšot kādu daļu no saistībām nodot izsolei.

"Mēs jau divus gadus esam bankrotējušās 'Krājbankas" debitori, kur šajā laikā esam maksimāli centušies no savas puses pildīt uzņemtās saistības, taču pilnvērtīga finanšu partnera trūkums visu šo laiku ir traucējis piesaistīt līdzekļus uzņēmuma turpmākai attīstībai," uzsver Kamarūts.

"KPMG nespēja vienoties ar tām bankām, kas piedāvāja pārņemt RVR saistības pret LKB, jo vienīgā šādu prasījumu tiesību pārņemšana pēc KPMG atļautās procedūras iespējama izsoles ceļā. Mūsuprāt, patlaban esam uz pareizā ceļa kopā ar saviem potenciālajiem partneriem, un tiks organizēta saistību cesija izsoles veidā. Tāpēc mēs pozitīvi vērtējam KPMG solījumu izsolīt prasījuma tiesības kā vienu veselumu, ļaujot uzņēmumam turpināt darbu," turpina Kamarūts.

Laikā, kad "Krājbankas" bankrota rezultātā nebija iespējams izmantot pilnvērtīga finanšu partnera pakalpojumus, RVR apgrozāmos līdzekļus piesaistījusi saviem spēkiem. Iepriekš ziņots, ka "Rīgas vagonbūves rūpnīcas" visa manta ir ieķīlāta "Krājbankā".

Pašlaik ir uzsākti un turpinās vairāki projekti – RVR projektēta alu vilciena ražošana Novij Afon alu kompleksam, vilcienu rezerves daļu izgatavošana un agregātu remonts mūsu klientiem Gruzijā, Baltkrievijā, Latvijā un citur.

Tāpat notiek aktīvs darbs, lai sagatavotu konkursa piedāvājumu "Pasažieru vilciena" izsludinātajam dīzeļvilcienu modernizācijas konkursam, kur saskatām lielisku iespēju RVR piedāvāt mūsdienīgu produktu pašmāju tirgū, kuram būtu arī salīdzinoši augsta eksportspēja, jo šādi vilcieni tiek ekspluatēti daudzās bijušās padomju republikās. Tāpat notiek pārrunas ar citiem klientiem par RVR vilcienu modernizāciju, ar kuriem līdz šī gada beigām plānots noslēgt līgumus, informē Kamarūts.

RVR remontē un modernizē vagonus, kā arī nodarbojas ar metālapstrādi. Uzņēmuma īpašnieki ir Kiprā reģistrētā kompānija "Mysea Enterprises Limited", kurai pieder 67% RVR akciju, holdingkompānija "Felix", kurai pieder 24,75% akciju, kā arī uzņēmums "Vairogs K", kurš ir 8,25% akciju turētājs, bet, tā kā kompānija ir akciju sabiedrība , tai precīza akcionāru saraksta iesniegšana Uzņēmumu reģistrā nav obligāta, un šī informācija var būt neprecīza.

Rīgas apgabaltiesa 2012.gada 8.maijā nolēma sākt "Latvijas Krājbankas" bankrotu. Bankrotu lūdza sākt "Latvijas Krājbankas" administrators - revīzijas kompānija "KPMG Baltics", kas secināja, ka neviens no četriem saņemtajiem bankas sanācijas priekšlikumiem nav praktiski realizējams. Arī Finanšu un kapitāla tirgus komisija apstiprināja bankrota procedūru kā bankas maksātnespējas risinājumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!