Foto: Publicitātes foto

Šī gada februārī Liepājas ostā pārkrauti 498 912 tonnu kravu, kas ir par 20,8% vairāk nekā pērn analoģiskā laika periodā, liecina ostas sniegtā informācija.

Februārī savukārt ir pārkrauts par 13,4% vairāk nekā šā gada janvārī. Šī gada februārī Liepājas ostā apkalpoti 117 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 2418 pasažieri.

Šā gada divos mēnešos Liepājas ostā pārkrautas 939 006 tonnas, kas ir par 14,9% vairāk nekā gadu iepriekš, no kurām beramkravas ir 72%, ģenerālkravas - 23%, bet lejamkravas - 5%. Janvārī un februārī kopumā apkalpoti 219 kuģi un 5141 pasažieris, bet pārkrauto konteineru (TEU) skaits bija 489 vienības.

Februārī no kravu veidiem lielākais kravu apjoms tradicionāli bija beramkravu segmentā - 352 700 tonnu, kas veidoja 70,7% no visām kravām. Lielākais īpatsvars bija labībai un labības produktiem - 264 400 tonnu jeb 75%. Vēl beramkravu grupā stabila kravu plūsma ir celtniecības materiāliem (februārī - 47 500 tonnu jeb 13,47%), bet šā gada februārī Liepājas ostā atgriezās cukura kravas - 28 300 tonnu, kas veidoja 8% no visām beramkravām. Kā pastāstīja "Liepaja Bulk Terminal" termināļa vadītājs Juris Matvejevs, stividorkompānija strādā, meklē jaunus kravu veidus, lai nodrošinātu nepārtrauktu un efektīvu termināla darbību. Terminālis esot veidots tā, lai varētu pieņemt pēc iespējas plašāku beramkravu sortimentu un ar pilnu noslodzi strādātu ne tikai aktīvajā graudaugu sezonā. Līdzīgas jēlcukura kravas varētu būt arī turpmāk.

Ģenerālkravu apjoms Liepājas ostā februārī bija 121 200 tonnas, kas veidoja 24,3% no visām kravām. Ģenerālkravu grupā joprojām dominē ro-ro kravas, kurām gan līdz ar Krievijas rubļa kursa kritumu ir neliels kravu apjoma samazinājums, salīdzinot ar pagājušo gadu, savukārt stabils pieaugums jau vairākus mēnešus vērojams kokmateriālu segmentā. Februārī kokmateriālu apgrozījums dubultojies, salīdzinot ar 2014.gada februāri, un veido 53 700 tonnu jeb par 105,8% vairāk, skaidro ostā.

Ģenerālkravu grupā februārī līdz ar AS "KVV Liepājas metalurgs" darbības atsākšanu atgriezušās metāla kravas. Šobrīd apjomi ir nelieli, bet uzņēmums plāno, ka jau vasaras vidū caur Liepājas ostu varētu pārvadāt gan izejmateriālu, gan gatavo produkciju.

Liepājas ostā februārī pārkrauti vien 25 000 tonnu lejamkravu, un tas veido 5% no visām kravām. Kā skaidro SIA "DG Terminal" valdes loceklis Jānis Millers, lejamkravu apgrozījumu vistiešāk ietekmē naftas cenas pasaules tirgū, kā arī citi ekonomiskie un politiskie faktori. Tieši tādēļ uzņēmums diversificējis uzņēmējdarbības veidus un sācis biodīzeļdegvielas ražošanu no rapšu eļļas, kas ir videi draudzīgs nākotnes produkts.

Lielākais kravu apjoms šā gada februārī bija ostas kompānijai SIA LSEZ "Liepaja Bulk terminal", kas pārkrāvusi 257 132 tonnas jeb par 33,7% vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt lielākais kravu apgrozījuma pieaugums 187% ir LSEZ SIA "Mols L", kas to skaidro ar izmaiņām menedžmenta, efektīvāku darbību un jaunu kravu piesaisti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!