Foto: LETA
Pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) dīzeļvilcienu modernizācijas projekts joprojām būtiski kavējas, tādējādi apdraudot Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma apgūšanu, trešdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

"Dīzeļvilcienu modernizācija patiešām būtiski kavējas. Pirmajam vilcienam bija jābūt mums atgrieztam atpakaļ jau 26.februārī. Savukārt uz šo brīdi mums bija jābūt saņēmušiem jau piecus no sešiem modernizējamajiem sastāviem. Pašreiz tas ir tikai izpildītāja ziņā, vai viņš spēs izpildīt tos termiņus, kurus šobrīd ir noteicis, bet tas pilnīgi noteikti nav ne šis mēnesis, ne arī augusts," teica Lubāns.

Tāpat viņš norādīja, ka tādējādi riski ES līdzfinansējuma apgūšanai joprojām saglabājas.  

"Mums ir palicis laiks līdz gada beigām. Tas ir tikai izpildītāja kompetencē šos vilcienus sagatavot laikā. Mēs no savas puses esam izpildījuši pilnīgi visus līguma nosacījumus, veikuši visus avansa maksājumus, veikuši visas darbības, lai izpildītājs varētu šo darbu pabeigt. Kavēšanās pilnīgi noteikti būs, bet mēs ceram, ka tā nebūs tik liela, lai būtu apdraudēts ES līdzfinansējums," klāstīja Lubāns.

Jau vēstīts - jau maija sākumā PV paziņoja, ka uzņēmuma pasūtītais dīzeļvilcienu modernizācijas projekts būtiski aizkavējies. Attiecīgo projektu realīzē pilnsabiedrība "DMU vilcieni", kurā ietilpst uzņēmumi "Rīgas vagonbūves rūpnīca", "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un "VRC Zasulauks". PV vairākkārt brīdinājis izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā. Maija sākumā bija aprēķināta soda nauda vairāku simtu tūkstošu eiro apmērā.

Līdztekus virknei funkcionālu uzlabojumu, modernizācijas iespaidā paredzēts samazināt dīzeļvilcienu energoresursu patēriņu un uzturēšanas izmaksas. No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro ir piesaistītais ES līdzfinansējums.

Līgumu par 19 dīzeļvagonu modernizāciju ar "DMU vilcieni" 2014.gada 31.janvārī parakstīja iepriekšējā PV valde Arta Birkmaņa vadībā.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!