Foto: F64
Latvijā ir salīdzinoši lēta biznesa pamatvide un arī birokrātija nav tik liela problēma kā neveiksmīga komunikācija no valsts iestāžu puses, sacīja dažādu objektu 360 grādu virtuālo tūru izstrādātāja "Giraffe360" īpašnieks Mikus Opelts.

Kā sacīja Opelts, viņa uzņēmuma, kura galvenie klienti ir nekustamo īpašumu brokeri, tūrisma un citu jomu pārstāvji, kam nepieciešams saviem klientiem attālināti piedāvāt virtuālās tūres pa dažādām vietām, darbs aizsācies jau studiju gados, bet nopietni biznesa režīmā tas sācis darboties pirms diviem trim gadiem. "Neesam izmantojuši riska kapitālu, kaut arī ir bijušas iespējas iet tādā virzienā," stāsta Opelts. "Esam lietojuši "Attīstības finanšu institūcijas "Altum"" palīdzību, kas dod naudu bez procentiem. Tāpat iestājāmies biznesa inkubatorā Cēsīs."

"Esam lietojuši iespējas, kas Latvijā ir pieejamas no Eiropas fondiem," turpina Opelts. "Tur, protams, ir administratīvās problēmas ar Latvijas Investīciju attīstības aģentūru (LIAA) un citiem, bet sausais atlikums ir tāds, ka mums ir lēta biznesa pamatvide. Dažbrīd lētāka un ērtāka nekā attīstītajās valstīs."

Opelts gan norāda, ka, kamēr uzņēmums ir jauns, tas būvē savu produktu, un dara to, kas jādara. "Ja saka, ka jāmaksā 9%, maksājam 9%, ja 11%, maksājam 11%. Vēl nav izveidojusies finanšu savtības uztvere, jo aizvien būvējam nākotnei," piebilst Opelts. ""Stārtapam" galvenais ir iespējas, ka varam kaut ko darīt. Tādā ziņā neesam Krievijā, kur tev var atnākt un atņemt biznesu, vai Baltkrievijā, kur nevari darīt, ko gribi."

"Protams, administrācijas sistēma ir sarežģīta, bet tā, manuprāt, nav sarežģītākā lieta," norāda Opelts. "Protams, būtu forši, ja būtu kā Anglijā, ja varētu pazvanīt uz administrāciju, pajautāt, kas jādara, ka šo to nesaprotu. Tur normāli pastāsta."

"Te bail zvanīt Valsts ieņēmumu dienestam un teikt, ka kaut ko nesaprotu. Rīt būs klāt un prasīs: "Nu, ko tu nezini?"" piebilst Opelts. "Komunikācija mums ir sarežģītāka nekā citas lietas."

Tāpat Opelts norāda uz to, ka nav pārliecības, cik iestāde ir stabila un ko rīt pateikts. "Anglijā ir tā - ja ir tā, tad arī rīt būs. Te var būt tā, ka LIAA var atsūtīt līgumu un otrā dienā sākt interpretēt, kas ir jādara vai kas nav jādara. Komunikācijas problēma te ir, ne tik daudz citas lietas," komunikācijas lomu biznesa vides sakārtotībā uzsver Opelts.

"Giraffe360" nodarbojas ar virtuālo tūru veidošanu, kuras iespējams izstaigāt uz ekrāniem, interaktīvajiem ekrāniem vai virtuālās vides ierīcēm. Uzņēmums strādā pie pilna cikla pakalpojuma nodrošināšanas - no 360 grādu kameras izstrādes un iegūto foto pēcapstrādes līdz lietotājam lietojamai gala lietotnei apvienojumā ar nepieciešamo virtuālās vides nodrošinājuma tehniku.

"Giraffe360" izstrādājusi 900 projektus 600 klientiem no visas pasaules, tostarp "ABLV Bank", ar nekustamo īpašumu saistītajiem "Merks", NCC, CBRE un YIT, "Radisson" un "Hilton" viesnīcām, kā arī loģistikas uzņēmumam DHL un prāmju līnijai "Finline". Uzņēmumam ir birojs Rīgā un Londonā, bet nesen darbu beidzis birojs Sanktpēterburgā.

Zīmols "Giraffe360" pieder SIA "Giraffe Visualization Group", kas pērn apgrozīja 54 863 eiro, bet nopelnīja 443 eiro. 2015.gadā uzņēmums paredz apgrozījumu 500 000 eiro. Uzņēmums pilnībā pieder Mikum Opeltam, kas pērn ieguva Zviedrijas Biznesa gada balvu kā gada jaunais uzņēmējs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!