Foto: Publicitātes foto

Finansējuma deficīts vietējās nozīmes ceļiem jau ir 690 miljoni eiro, piektdien vizītes laikā Kurzemē atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Viņš skaidroja, ka vietējās nozīmes ceļus ir iespējams uzturēt un remontēt tikai par valsts budžeta līdzekļiem, jo tajos liegts ieguldīt Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu.

"Diemžēl uz doto brīdi finansējuma deficīts vietējās nozīmes ceļiem jau ir 690 miljoni eiro. Šos līdzekļus vajadzēja ieguldīt ceļu tīklā, lai saglabātu to labā stāvoklī, taču tas nenotika. Kā sekas mēs redzam, ka vietējie ceļi, tai skaitā grants ceļi, ir ļoti sliktā stāvoklī," sacīja ministrs.

Matīss norādīja, ka šogad ar ES līdzekļiem tiek veikti vērienīgi darbi notiek uz valsts galvenajiem un reģionālajiem ceļiem, un arī turpmākajos gados šajā ES fondu periodā tie turpināsies, taču vietējo ceļu liktenis ir atkarīgs tikai un vienīgi no valsts budžeta programmām, kuru ietvaros finansējums ceļiem pakāpeniski būtu jāpalielina.

"Bez sakārtota vietējo ceļu tīkla nav iespējama mazā un vidējā biznesa attīstība reģionos. Ja mēs vēlamies, lai cilvēki paliek dzīvot Latvijā, ir jānodrošina normāla infrastruktūra un ceļi ir pamatu pamats attīstībai," sacīja Matīss.

Valsts AS "Latvijas Valsts ceļi" Komunikācijas daļā informēja, ka Matīss piektdien tikās ar būvniecības nozares pārstāvjiem un apsekoja vairākus valsts autoceļu objektus Kurzemē -  autoceļa Rīga (Skulte)-Liepāja posmu no 24,4 - 38,7 kilometram, kā arī autoceļa Līgas-Kandava-Veģi (P130) posmu pie Sabiles, kur pagājušajā gadā bija izveidojies Greiļu kalna nogruvums, un turpinās atbalsta sienas būvdarbi.

Liepājas šosejas posmā no 24,4 - 38,18 kilometra rekonstrukcija uzsākta šā gada maijā, tos veic SIA „Saldus ceļinieks" un darbus pabeigt plānots 2016. gada vasarā. Objekta rekonstrukcija tiek līdzfinansēta no Kohēzijas fonda, un kopējās izmaksas ir 16,5 miljoni eiro.

Ministrs apmeklēja arī Apšupes dzelzceļa pārvadu Liepājas autoceļa 38,7. kilometru, kura rekonstrukcija jau tuvojas noslēgumam. Šajā objektā būvdarbus veic SIA LLKU „Viadukts", tos līdzfinansē Kohēzijas fonds, un darbu veikšanas līgumcena ir 1,9 miljoni eiro.

Darbus Greiļu kalna noslīdeņa vietā uz autoceļa Līgas - Kandava-Veģi (P130) posmā no 13,95 - 14,25 kilometram veic SIA „Saldus ceļinieks".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!