Foto: stock.xchng

Uzņēmumam "Pasažieru vilciens" (PV) katru gadu no valsts budžeta netiek paredzēti pietiekami līdzekļi, lai pilnībā segtu infrastruktūras izmaksas, kas rodas, uzņēmumam pildot valsts pasūtījumu pārvadājumos pa dzelzceļu, tādēļ nākas naudu aizņemties, taču ir paredzams risinājums 2017. gadā, norāda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Viņš skaidro, ka arī šogad, kad PV infrastruktūras maksas tiek plānotas 36 miljonu eiro apmērā, šī gada valsts budžetā apakšprogrammā finansējums par infrastruktūras maksas izmantošanu ir piešķirts 23 miljonu eiro apmērā.

"Kādu brīdi varam palikt infrastruktūras pārvaldītājam parādā, varam izmantot aizņemtos līdzekļus, lai samaksātu infrastruktūras parādu un maksātu procentus bankām. Tie ir izdevumi, kas nāk klāt. Gada beigās šis jautājums atkal būs jārisina," atzīst Lubāns.

Viņš neapstrīd, ka šādi infrastruktūras maksājumi ir jāveic, bet jautājums esot par infrastruktūras maksas noteikšanas metodiku. Arī Seimā esot iesniegti grozījumi Dzelzceļa likumā, kurā arī tiks jaunā veidā risināts jautājums par infrastruktūras maksas noteikšanas metodiku.

"Nākotnē šo jautājumu varētu pārskatīt un maksājumi varētu noteikt savādāk. Tie varētu būt dalīti, un PV segtu tikai tiešās izmaksas. Netiešās tiek kompensētas caur daudzgadu līgumu ar valsti un infrastruktūras pārvaldītājiem. Tāds varētu būt modelis, un ar to var nonākt pie tāda finansējuma apmēra, kurš ir pietiekami konkrēts tekošam gadam, nevis visu laiku trūkstošs un pēc tam caur kādiem mehānismiem kompensēts," uzsver Lubāns.

Viņš uzskata, ka šāda sistēma varētu tikt ieviesta jau salīdzinoši īsā laikā. "Cerība ir tāda, ka jaunos tarifus varētu noteikt un jaunā metodika varētu sākt darboties 2017. gadā," uzsver Lubāns.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!