Foto: LETA

Projekta "Rail Baltica" ieguvumi krietni pārsniedz nepieciešamās investīcijās, pirmdien ''Rail Baltica Global Forum 2017'' sacīja AS "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.

Viņa uzsvēra, ka projekts būtiski un uz ilgu laiku mainīs Baltijas valstu urbāno un ekonomisko vidi. "Rail Baltica" izmaksu-ieguvumu analīze apliecina, ka ieguvumi no projekta krietni pārsniedz nepieciešamās investīcijas.

Rubesa atzīmēja, ka dzelzceļa projekti nodrošina daudz sekundāros ieguvumus, kā arī makroekonomiskos multiplatorus. "Rail Baltica" izveidos jaunu ekonomisko koridoru, nodrošinot plašākas mobilitātes iespējas, jaunas piegāžu ķēdes loģistikas sektoram, tūrisma attīstību. Tāpat projekts veicinās nodarbinātību un kopējo ekonomikas attīstību.

Vienlaikus projekts ir draudzīgs videi, samazinot izmešu apmēru transporta sektorā, kā arī samazinās nepieciešamo finansējumu autoceļiem.

Arī Eiropas Komisijas TEN-T mobilitātes programmas "DG MOVE B1" vadītājs Heralds Ruijters uzsvēra projekta nozīmību, atzīmējot, ka projektam ir arī pretinieki, tāpēc tā efekti, aspekti un finansēšanas jautājumi jāskaidro sabiedrībai.

Viņš pauda, ka projekta izdevumu-ieguvumu analīze ļaus iesaistītajām pusēm efektīvāk skaidrot, kāpēc projekts nepieciešams.

Kā ziņots, pirmdien Rīgā sācies forums ''Rail Baltica Global Forum 2017'', kas ir galvenais starptautiskais ''Rail Baltica'' pasākums šajā gadā, kura laikā tiek skatīts dzelzceļa projekta ekonomiskais potenciāls, iepirkumu politika un organizācija. Pirmā pasākuma diena ir veltīta diskusijām par ''Rail Baltica'' infrastruktūras potenciālo iespēju kļūt par katalizatoru jauna ekonomiskā koridora izveidē. Pasākuma laikā pirmo reizi tiks prezentēta ''Rail Baltica'' izmaksu un ieguvumu analīze.

"Rail Baltica" izmaksas iepriekš lēstas piecu miljardu eiro apmērā. Līdz 85% izmaksu varētu finansēt Eiropas Savienība.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!