Foto: Publicitātes foto
Šā gada jūnijā sabiedrību pāršalca ziņa, ka "Bauskas alus" ir noslēdzis darījumu par 100% kapitāldaļu pārdošanu "Cido grupai", un nozares ekspertu vidū netiek slēptas šaubas par turpmāko uzņēmuma un tā ražojumu likteni. Sākot ar 1. augustu, "Bauskas alus" organizē ekskursijas par ražošanas procesa aizkulisēm un ir izveidojis īsfilmu par alus ceļu.

Ekskursija alus darītavā sākas vārītavā ar iespēju nogaršot iesala graudus, kas ir pamats alum, un uzzināt, kā rodas misa un kā tā savu ceļu pēcāk turpina raudzētavā, kas ir darītavas ilggadējais lepnums un tradīciju pamats, jo "Bauskas alus" rūgst atvērtā veidā.

"Esam lepni, ka varam pie sevis uzņemt ekskursiju grupas no Latvijas un citām valstīm, lai iepazīstinātu ar alus ražošanas procesu un latviešu alus godināšanas tradīcijām, kas Bauskā meklējamas jau senā pagātnē. Lai rastu pilnīgāku ieskatu alus ražošanas procesā mūsu ekskursiju apmeklētājiem esam sagatavojuši filmu "Bauskas alus darītavas noslēpumi", kurā ir attēlots katrs alus ražošanas solis. Lai atvieglotu izstāstīt gana sarežģīto ražošanas procesu pieaicinājām palīgā aktieri Andri Buli, kurš ir iejuties filmas galvenā stāstnieka lomā, izzinot alus ceļu," atklāj SIA "Bauskas alus" valdes loceklis Vladimirs Barskovs.

Jau vēstīts, ka tieši nesenais "Bauskas alus" pārdošanas darījums sabiedrībā atkal uzjundīja sarunas par Latvijas alus ražošanas nozari. "Alus brālības" valdes loceklis Andrejs Šikors teic, ka šo darījumu vērtē divējādi – gan labi, gan slikti. "Bažas par alus kvalitāti ir ļoti pamatotas. Tai pat laikā medaļas otra puse ir tā, ka uzņēmuma līdzīpašnieks Vladimirs Barskovs, kurš jau ir pensijas vecumā, pārdevis uzņēmumu. Tās ir viņa tiesības. Diemžēl Latvijā nebija neviena, kas to varētu nopirkt, un šīs ir sekas," secina "Alus brālības" vadītājs.

Jāatgādina, ka Konkurences padome šā gada 4. jūnijā ir saņēmusi apvienošanās ziņojumu par darījumu, ar kuru SIA "Cido grupa" piederošs uzņēmums SIA "Lāčplēša alus" iegūst izšķirošu ietekmi pār SIA "Bauskas alus" un SIA "Rūta M".

Jau iepriekš Agroresursu un ekonomikas institūta (AREI) Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja Ingūna Gulbe pieļāva, ka "Bauskas alum" turpmāku attīstības soļu speršanai pietrūka spēka, tāpēc kapitāldaļu pārdošana "Cido grupai" ir normāls risinājums, kā augt turpmāk. Viņa gan atzina, ka līdz ar pievienošanos "Cido grupai" arī "Bauskas alu" varētu sākt ražot industriālos apmēros līdzīgi kā "Lāčplēša alu", kuram vairs neesot kādreizējās kvalitātes. Vienlaikus Latvijas Alus darītāju asociācijas valdes priekšsēdētāja Ināra Šure sacīja, ka asociācijas ieskatā darījums vērtējams pozitīvi. "Bauskas alum" tas ir uz izaugsmi vērsts solis, ņemot vērā "Cido grupas" eksporta iespējas un resursus, ko "Bauskas alus" varēs izmantot. Tāpat pozitīvi esot vērtējams tas, ka "Bauskas alus" turpinās darbu kā neatkarīga alus darītava, un tādējādi saglabāsies darba vietas uzņēmumā, kā arī ražotne, zīmols, vienlaikus paveroties lielākām alus darītavas attīstības iespējām arī finansiālā ziņā.

"Bauskas alus" kopš 1981. gada ražo alu pēc klasiskās alus darīšanas tehnoloģijas. Uzņēmums ražo arī bezalkoholiskos iesala dzērienus "Veselība", "Porteris", "Tējas sēnes dzēriens Dr. Kombucha" un dabīgi raudzētu kvasu.

"Bauskas alus" 2018. gadā strādāja ar 7,423 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 42% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa pieauga 2,1 reizi – līdz 1,338 miljoniem eiro. "Bauskas alus" ir reģistrēts 1999. gadā, un tās pamatkapitāls ir 786 996 eiro, liecina aģentūras LETA arhīvs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!