Foto: Publicitātes foto

2019. gada nogalē Baltijas uzņēmums "Baltika Group", kas Latvijā pārstāv modes zīmolus "Monton" un "Mosaic", kā arī "premium" segmenta zīmolus "Ivo Nikkolo" un "Baltman", uzsācis uzņēmuma pārstrukturizāciju un izmaiņas esošā koncepta attīstībā. Tā rezultātā turpmāk zem viena tirdzniecības zīmola tiks apvienoti veikali "Monton" un "Mosaic", informē uzņēmums.

Par pamatu šobrīd īpaši mainīgajai situācijai mazumtirdzniecības jomā galvenokārt tiek uzskatīta spraigā konkurence tirdzniecības centru vidū. Pēdējā gada laikā Rīgā ir ienākuši jauni un ietekmīgi tirgus spēlētāji, kas arī esošajiem likuši veikt vērienīgus renovācijas un paplašināšanās darbus, cenšoties noturēt klientu loku un piesaistot jaunu auditoriju. Paredzams, ka konkurences cīņa liks par sevi manīt vēl vismaz pāris turpmākos gadus, kas nozīmē, ka to darbības stabilizēšanās prasīs zināmu laiku un arī jaunais tirgus un patērētāju auditorijas sadalījums tik drīz vēl nebūs skaidri nodalāms kā tas ir bijis līdz šim. Tādējādi arī piemērotāko sadarbības partneru izvēle uzņēmējiem šobrīd ir sevišķi atbildīgs lēmums, kas prasa ne tikai pielāgošanos, bet arī nekļūdīgu biznesa pieeju, norāda "Baltika Group".

Visspēcīgāk šīs tirgus pārmaiņas un mazumtirdzniecības jomas turbulences sekas izjūt tirdzniecības centru nomnieki, kuriem tā rezultātā bijis jāpieņem ne viens vien stratēģisks lēmums par tālāko attīstību. Arī Igaunijā dibinātais Baltijas modes uzņēmums "Baltika Group" lēmis par labu iekšējām pārmaiņām. Kā viens no primārajiem biznesa modeļa optimizācijas lēmumiem tika pieņemts zīmolu "Monton" un "Mosaic" apvienošana, kas nozīmē, ka turpmāk abu zīmolu kolekcijas patērētājiem būs pieejamas zem vienota "Monton" vārda, saglabājot to abu līdzšinējo rokrakstu. Turpretī iepriekš pārstāvētā zīmola "Bastion" piedāvātās svētku apģērbu līnijas un piegriezumi turpmāk tiks integrēti esošajās "Monton" kolekcijās.

"Piedāvājot Baltijā radītu dizainu, mēs skaidri apzināmies vietējo klientu vēlmes un nepieciešamo apģērbu funkcionalitāti atbilstoši četriem gadalaikiem un ziemeļvalstu dzīves stilam. Mūsu pārstāvēto zīmolu dizains un konstrukcijas tiek īpaši pielāgotas šīm vajadzībām, vienlaikus nodrošinot augstu kvalitāti ar stingru uzraudzību arī ražošanas līmenī. Uzņēmumā veiktās izmaiņas nozīmē, ka "Monton" sortiments tiks segmentēts dažādiem ķermeņa tipiem, gaumēm un dzīves situācijām," teic "Baltika Group" vadītāja Latvijā Maruta Ērgle.

"Baltika Group" biznesa vīzija šobrīd primāri ir koncentrēta uz Baltijas reģionu un uz klientiem vērsta darbības modeļa pilnveidošanu. Tāpat lielu lomu uzņēmuma vīzijā ieņem e-komercija, kas arī Latvijā kļūst izplatītāka un uzrāda nemitīgu pieauguma tendenci. Šis aspekts tiek būtiski ņemts vērā "Baltika Group" tālākā attīstībā un nospraustajos ilgtermiņa mērķos, savukārt mazumtirdzniecības tirgos galvenais fokuss tiks vērsts uz servisa kvalitāti. Atbilstoši augošajam pieprasījumam un dzīvesveida tendencēm uzņēmums nākotnē vairāk plāno koncentrēties arī uz ilgtspējības konceptu, īpašu uzmanību vēršot atbildīgai modes kolekciju ražošanai, kas ierobežotā daudzuma dēļ nav nosaucama par masveida produkciju, uzskata uzņēmumā.

"Baltika Group" ir starptautisks Baltijas modes zīmolu uzņēmums, kas dibināts Igaunijā 1928. gadā. Kopš 2002. gada tā pārziņā ir četri zīmoli: "Monton", "Mosaic", "Baltman" un "Ivo Nikkolo", kas ik gadu piedāvā piecas līdz sešas sezonālās kolekcijas, bāzes kolekcijas, kā arī īpašās ierobežota daudzuma kolekcijas. Šobrīd "Baltika Group" paspārnē deviņās valstīs darbojas 128 mazumtirdzniecības veikali, kuru platība aizņem 24 000 kvadrātmetrus. Kopējais uzņēmuma darbinieku skaits pārsniedz 1000, un tā apgrozījums 2018. gadā Latvijas tirgū pārsniedza 10 miljonus eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!