Foto: Shutterstock
Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pagājušajā gadā, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, salīdzināmās cenās pieaudzis par 2,3% salīdzinājumā ar 2018. gadu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Tostarp 2019. gadā, salīdzinot ar 2018. gadu, pārtikas preču mazumtirdzniecībā bijis pieaugums par 1,2%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 4%, bet autodegvielas mazumtirdzniecībā bija kāpums par 0,4%.

2019. gada decembrī, salīdzinot ar 2018. gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums, pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem, salīdzināmajās cenās pieaudzis par 3,2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecībā apgrozījums audzis par 0,7%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecībā, neieskaitot autodegvielu, pieaugums bijis par 5%, bet autodegvielas tirdzniecībā – par 3,5%.

Salīdzinot ar 2018. gada decembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 31,7%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 21%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,2%). Apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,8%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, attiecīgajā laika periodā pieauga par 4,9%.

Pērn decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība saruka par 1,3%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs, neieskaitot autodegvielu, saruka par 0,2%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 2,5%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,5%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,1%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 7,9%).

2019. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,7%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!