Foto: LETA

ASV sankciju sarakstā pērn iekļauts Krievijas PAO "Zvezda", kas nozīmē, ka rezerves daļas septiņu AS "Pasažieru vilciens" (PA) dīzeļdzinēja vilcienu remontam no šī ražotāja vairs nav iespējams iegādāties, portālam "Delfi" apliecināja uzņēmumā.

PA esot izstrādājis scenārijus, lai turpinātu nodrošināt pasažieru pārvadājumus līdzšinējos apjomos līdz brīdim, kad tiks atrasti alternatīvi piegādātāji un iegādāts jauns ritošais sastāvs.

"Pasažieru vilciens" pārvadājumiem šobrīd izmanto kopumā 22 dīzeļvilcienu sastāvus, no kuriem septiņi ir DR1A modeļa dīzeļvilcieni ar Krievijas ražotāja "Zvezda" motoriem.

Ņemot vērā, ka šis ražotājs 2019. gadā tika iekļauts ASV sankciju sarakstā, "Pasažieru vilciens" nevar iegādāties dīzeļvilcienu motoru remontdarbiem nepieciešamās rezerves daļas. Tā rezultātā pastāv iespējamība, ka jau 2020. gada pirmajā pusē vairākus no "Pasažieru vilciena" rīcībā esošajiem sastāviem nevarēs izmantot, uzņēmums būs spiests DR1A sastāvus atstādināt no ekspluatācijas neplānotu dzinēja bojājumu gadījumos.

Jau 22. janvārī posmā Ludza-Zilupe tika atcelts vilciens DR1A dzinēja bojājuma dēļ.

Saskaņā ar izstrādātajiem scenārijiem arī pēc uzņēmuma rīcībā esošā vilcienu skaita iespējamās samazināšanās pasažieru pārvadājumi tiks veikti līdzšinējā apjomā, taču, iespējams, atsevišķos reisos samazināsies pasažieru komforts, jo visiem braucējiem netiks nodrošinātas sēdvietas.

Tuvākie operatīvie risinājumi, lai pēc iespējas nepieļautu neplānotus dzinēju bojājumus un taupītu dīzeļvilcienu DR1A dzinēju resursus, ir primāri līnijās norīkot sastāvus ar cita veida dzinējiem, t.i., DR1AM un DR1AC vilcienus, bet ar DR1A pasažierus pārvadāt tikai maksimumstundās un izmantot tos kā rezerves sastāvus.

Vienlaikus tiek risināts jautājums par sadarbības uzsākšanu ar citiem dzinēju rezerves daļu ražotājiem, kā arī izskatīti vairāki citi varianti DR1A dīzeļvilcienu resursu aizstāšanai, teikts paziņojumā medijiem.

Taču, neskatoties uz īstermiņa risinājumiem, ir nepieciešams pēc iespējas ātrāk uzsākt iepirkuma procedūru 3-7 jaunu dīzeļvilcienu iegādei, lai ne vēlāk kā 2022. gadā jaunos vilcienus varētu sākt izmantot pasažieru pārvadājumiem, norāda PA.

Vienlaikus saskaņā ar "Pasažieru vilciena" izstrādāto neelektrificēto līniju biznesa modeli paredzēts pakāpeniski – sākot no 2022. gada līdz 2034. gadam – nomainīt un apjoma ziņā palielināt visu šobrīd ekspluatācijā esošo dīzeļvilcienu parku. Tāpat arī, sākot no 2022. gada, tiks saņemti 32 jauni elektrovilcieni, kuri pakāpeniski aizstās pašreizējos.

"Pasažieru vilciens" ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu visā Latvijas teritorijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!