Foto: F64

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, piemērojot SIA "Tet" soda naudu 3500 eiro apmērā un nosakot tiesisko pienākumu – aizliegt patērētājiem adresētas patērētāju kreditēšanas reklāmas sniegšanu un izplatīšanu, kura pārkāpj normatīvajos aktos noteiktos patērētāju kreditēšanas reklāmas ierobežojumus, informē PTAC.

Laika posmā no 2019. gada novembra līdz 2020. gada maijam PTAC dažādā vidē (plakāti, televīzija, radio, internets, vides reklāma) fiksēja "Tet" izplatītas patērētāju kreditēšanas pakalpojumu reklāmas, kurās uzņēmums savu zīmolvārdu reklamēja, piedāvājot patērētājiem iegādāties preces atlikta maksājuma veidā, norādot reklāmās patērētāju kreditēšanas pakalpojumam raksturīgu informāciju, piemēram, "0 EUR pārmaksa", "Tikai Tet klientiem garantējam zemāko ikmēneša maksu", "pie Tet kā vienmēr izdevīgi mēneša maksājumi".

Sabiedrība šāda veida reklāmas ir izplatījusi ārpus tās saimnieciskās darbības vietas – tirdzniecības centru gaiteņos, tostarp saimnieciskās darbības telpās vērstu ar skatu uz publisku vidi, vides reklāmā uz dzīvojamās mājas fasādes, televīzijā, radio un internetā. Līdz ar to ņemot vērā Patērētāju tiesību aizsardzības likumā 8.3 pantā noteiktos ierobežojumus, PTAC 2020. gada 31. jūlijā pieņēma lēmumu par Reklāmas likuma pārkāpumu, atzīstot "Tet" izplatītās patērētāju kreditēšanas pakalpojumu reklāmas kā ierobežojumiem neatbilstošas. Sabiedrībai tiek piemērota soda nauda 3500 eiro apmērā un noteikts tiesiskais pienākumu – aizliegt patērētājiem adresētas patērētāju kreditēšanas reklāmas sniegšanu un izplatīšanu, kura pārkāpj normatīvajos aktos noteiktos patērētāju kreditēšanas reklāmas ierobežojumus.

"Tet" Juridiskās daļas darbības atbalsta vadītāja Ieva Smirnova aģentūrai LETA norādīja, ka "Tet" nepiekrīt PTAC pieņemtajam lēmumam un to apstrīdēs. ""Tet" savās reklāmās piedāvāja klientiem iegādāties preces par konkrētu cenu, kā arī informēja par citām uzņēmuma sniegto pakalpojumu priekšrocībām, uz kuriem speciālie reklāmas ierobežojumi vispār neattiecas," viņa uzsvēra. Kompānijas pārstāve arī piebilda ka iepriekšējās Saeimas 2018. gada rudenī pieņemtie kreditēšanas reklāmas ierobežojumi stājās spēkā 2019. gadā vasarā. "To mērķis bija ierobežot tā saucamo ātro kredītu negatīvās ietekmes. Savukārt "Tet" pakalpojumi nemaz nav uzskatāmi par kreditēšanu un tiem nav nekāda sakara ar ātrajiem kredītiem," teica Smirnova.

PTAC norāda, ka, vērtējot lietas materiālus, tika ņemts vērā tas, ka noteiktie ierobežojumi kreditēšanas reklāmām stājās spēkā jau 2019. gada 1. jūlijā, kā arī PTAC izstrādāja un savā mājaslapā publicēja skaidrojumu par šiem ierobežojumiem. Tāpat arī laika posmā līdz 2019. gada novembra nogalei ar mērķi informēt nozares pārstāvjus par atbilstošu patērētāju kreditēšanas reklāmu izstrādi un izplatīšanu PTAC organizēja vairākus informatīvus seminārus visām patērētāju kreditēšanā iesaistītajām pusēm.

Lēmums pieejams šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!