Foto: Publicitātes attēli

Noslēdzies starptautiskais konkurss "Rail Baltica" stacijas, estakādes un dzelzceļa būvdarbu veikšanai starptautiskajā lidostā "Rīga", un tajā uzvarējusi personu apvienība "B.S.L. Infra", informē "Rail Baltica" pārstāvji.

Apvienību veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky" AG un Latvijas būvniecības uzņēmumi ceļu būves firma SIA "Binders" un AS "LNK Industries". Apvienības finanšu piedāvājums ir 236 miljoni eiro.

"Šis "Rail Baltica" posms ir apjomīgs un sarežģīts: stacijai un dzelzceļam, kas ienāks lidostā pa estakādi, pilnībā jāiekļaujas lidostas infrastruktūrā, respektējot arī citus blakus plānotos vērienīgos projektus. Konkursa rezultātā ir izdevies iegūt starptautiskas un vietējas kompetences savienojumu kopā ar atbilstošu finanšu piedāvājumu. Ir gandarījums, ka, lai arī iepriekš tika lēsts, ka kopējā iepirkuma summa varētu būt 250 – 280 miljonu eiro robežās, konkursa uzvarētāja finanšu piedāvājums ir 236 miljoni eiro. Darbu izpildes laiks paredzēts pieci gadi. Jāatzīmē, Austrijas uzņēmumam "Swietelsky" AG ir gandrīz 100 gadu pieredze dzelzceļa infrastruktūras būvniecībā," stāsta "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Konkursā bija spraiga konkurence - par iespēju slēgt līgumu konkurēja astoņi kandidāti. Tas ļāva "Eiropas dzelzceļa līnijas" kā pasūtītājiem izvēlēties kvalitātes un izmaksu attiecības labāko piedāvājumu. Šādos - pandēmijas ierobežojumu - apstākļos noorganizēt konkursu, un kandidātiem sagatavot komplicētus finanšu un tehniskos piedāvājumus bija diezgan izaicinoši, norāda Vingris.

Patlaban sākusies "Rail Baltica" būvniecības fāze. 2021. gadā Latvijā notiks jau divu lielu "Rail Baltica" trases posmu būvdarbi: lidostā "Rīga", un Rīgas Centrālajā stacijā, kur darbi tika sākti novembra beigās. Visā Latvijas teritorijā norit "Rail Baltica" pamata trases projektēšanas darbi.

"Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā - uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" 2019. novembrī izsludināja starptautisku konkursu divās kārtās, lai atrastu būvniekus "Rail Baltica" stacijas ēkas starptautiskajā lidostā "Rīga", estakāžu, piebraucamo ceļu, uzbēruma, sešu kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār K. Ulmaņa gatvi būvēšanai.

Objekts ir ļoti komplicēts, piemēram, lai aizņemtu mazāk vietas, "Rail Baltica" dzelzceļš un stacija lidostā "Rīga" tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Šāda būve Latvijā tiks veidota pirmo reizi. Tāpēc potenciālajiem būvniekiem tika izvirzītas augstas kvalifikācijas prasības: pieredze publisko ēku, dzelzceļa sliežu ceļa, kā arī jaunu autoceļu būvdarbos. Lai kvalificētos konkursa nosacījumiem, pretendenti veidoja starptautiskas apvienības, apvienojot Latvijas un ārvalstu būvniecības speciālistu labāko kompetenci, un uz pirmo konkursa kārtu tika saņemti 11 kandidātu pieteikumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas uzņēmumiem.

Konkurss noritēja Covid-19 vīrusa pandēmijas ietekmē. Respektējot valstī izsludināto ārkārtējo stāvokli, pretendenti ar šo trases posmu nevarēja iepazīties klātienē. Tika rasts tehnoloģisks risinājums, un kandidāti ar objekta teritoriju varēja iepazīties, izmantojot ar dronu filmētu materiālu. Tika organizēta arī attālināta sanāksme kandidātiem, un, atceļot vīrusa radītās ārkārtas situācijas nosacījumus, deviņu apvienību pārstāvji arī klātienē apsekoja projekta būvdarbu vietu. Savukārt, apzinoties projekta apjomīgumu un sarežģītību, un atsaucoties uz konkursantu ierosinājumam, tehniskā un finanšu piedāvājuma iesniegšanas termiņš tika pagarināts līdz 15. septembrim.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!