Foto: LETA

Jūlijā pabeigti Rīgas ostas piestātņu un kuģošanas kanāla padziļināšanas darbi, kas ļaus ostā uzņemt arī "Aframax" un "Babycape" tipa kravas kuģus, liecina Rīgas brīvostas pārvaldes publiskotā informācija.

Brīvostā norādīja, ka Daugavgrīvas kuģu kanāls padziļināts līdz grunts atzīmei 16,5 metri un paplašināts vēl par 20 metriem.

"Visā pasaulē, tāpat arī Rīgas ostā, apkalpoto kuģu izmēri pēdējo 25 gadu laikā ir auguši visos parametros – kuģi kļuvuši platāki, garāki, ar lielāku iegrimi un kravnesību. Tajā pašā laikā pieejas kuģošanas kanāls Rīgas ostā jau kādu laiku nebija paplašināts," minēja Rīgas ostas kapteinis Arnis Šmits.

Viņš skaidroja, ka Daugavgrīvas kanāla paplašināšana un padziļināšana būtiski uzlabos kuģošanas drošību, uzlabos kuģu kopējo kustības efektivitāti gan kanālā, gan pie piestātnēm, kā arī padarīs Rīgas ostu pievilcīgāku arī tāda tipa kuģiem kā "Aframax", kas ir tankkuģi ar garumu līdz 250 metriem un kravnesību 80 000 tonnu un vairāk, kā arī "Babycape", kas ir sauskravu beramkravu tipa kuģi ar garumu līdz 260 metriem un kravnesību 120 000 tonnu un vairāk.

Tikmēr Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš uzsvēra, ka tā ir investīcija Rīgas ostas nākotnes attīstībā, ostas uzņēmumu starptautiskās konkurētspējas stiprināšanā.

Viņš arī pauda, ka viens no Rīgas brīvostas pārvaldes pamatuzdevumiem ir rūpēties par tās valdījumā nodotās infrastruktūras apsaimniekošanu un attīstību, kā arī nodrošināt drošu kuģošanu Rīgas ostā.

Rīgas brīvostas pārvaldes Vides nodaļas vadītājs Vilis Avotiņš informēja, ka projekts norisinājies atbilstoši Valsts vides dienesta Lielrīgas reģionālās vides pārvaldes tehniskajiem noteikumiem un vides prasībām.

"Lai projekta ietvaros iespējami maz ietekmētu dažādu zivju populāciju, tika ņemts vērā zivsaimnieciskais stāvoklis un ierobežojumi, kas saistīti ar zivju nārstošanas periodiem. Pirms darbu sākšanas tiek īstenota arī grunts ķīmiskā un ekotoksikoloģiskā analīze, lai tādējādi noteiktu, kur būtu piemērotākā vieta izsmeltās grunts tālākai glabāšanai," klāstīja Avotiņš.

Galvenā kuģošanas kanāla tīrīšanas darbus, pēc Rīgas brīvostas pārvaldes pasūtījuma, veica atklātā iepirkumu procedūrā izraudzīta beļģu kompānija "Jan De Nul N.V.". Kopumā darbi trīs mēnešu garumā tika veikti vairākās vietās - Mangaļsalā, Jaunmīlgrāvī, Krievu salā, Daugavgrīvā un pie jūras vārtiem. Projektā visos rakšanas objektos/iecirkņos kopā izsmelti aptuveni 753 000 kubikmetru grunts, kas deponēta tam speciāli paredzētā grunts novietnē Rīgas jūras līcī.

Iepirkumu uzraudzības biroja publiskotā informācija liecina, ka par padziļināšanas darbiem Rīgas brīvostas akvatorijā Beļģijas uzņēmums saņēma 3,847 miljonus eiro.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir lielākā osta Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!