Foto: Shutterstock

Latvijas un citu Baltijas valstu mazie un vidējie uzņēmumi (MVU) turpina aktīvi ziedot naudu un pārtiku Ukrainas atbalstam, nodrošināt pakalpojumus vai piedāvāt darbu bēgļiem, liecina "Luminor" bankas veiktā uzņēmēju aptauja. Liela daļa Latvijas uzņēmēju atzīst, ka joprojām izjūt Krievijas īstenotā kara negatīvās sekas.

Aptaujas dati rāda, ka sarežģījumus biznesa īstenošanā izjūt katrs trešais Latvijas un Igaunijas uzņēmējs, bet Lietuvā vēl vairāk – 39% aptaujāto. Katram desmitajam Baltijas MVU kara rezultātā ir bijis jāpārskata biznesa modelis, un tas jāpielāgo jaunajiem apstākļiem.

Vidēji katrs trešais mazais un vidējais uzņēmums Baltijā norāda, ka ir ziedojis naudu vai pārtiku Ukrainas karā cietušajiem vai nevalstiskām organizācijām. Latvijā šāda veida atbalstu ir snieguši 30% uzņēmumu, arī Igaunijā šādu atbildi norāda līdzvērtīgs skaits respondentu, kamēr Lietuvā – 35% aptaujāto uzņēmēju.

"Mūsu veiktā aptauja ļauj secināt, ka Baltijas uzņēmumu sniegtais atbalsts un palīdzība Ukrainai kopš Krievijas iebrukuma sākuma ir nemainīgs. Lai gan tieši mazie un vidējie uzņēmumi ir visvairāk pakļauti globālās ekonomiskās un ģeopolitiskās situācijas ietekmei, redzam, ka tie atrod veidus, kā turpināt palīdzības sniegšanu kara rezultātā cietušajiem. Mūsu banka, piemēram, turpina atbalstīt kara bēgļus, pieņemot tos darbā, sniedzot banku pakalpojumus un ziedojot datorus ukraiņu bērniem, lai viņi attālināti varētu turpināt mācības Ukrainas skolās," norāda "Luminor" vadītāja Latvijā Kerli Vares.

Kā liecina aptauja, 22% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu sniedz bēgļiem dažāda veida pakalpojumus vai nodrošina darba vietas, bet visaktīvāk ukraiņus darbā pieņem Lietuvas uzņēmēji. Savukārt katrs desmitais respondents Latvijā norāda, ka atbalsta savus darbiniekus brīvprātīgā darbā, piešķirot papildu brīvdienu vai piedāvājot cita veida kompensācijas, lai darbinieki varētu piedalīties sabiedriskās aktivitātēs.

"Luminor" bankas mazo un vidējo uzņēmumu vadītāju aptauja veikta 2022. gada septembra beigās , oktobra sākumā sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat Latvia", aptaujājot vairāk nekā 750 Latvijas, Lietuvas un Igaunijas uzņēmējus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!