Foto: Shutterstock

2022.gads influenceru mārketinga apgrozījums Latvijā varētu sasniegt divus miljonu eiro, bet 2023.gadā varētu būt gaidāms palielinājums vēl par 15%, lēš talantu un influenceru aģentūras "Collex" līdzdibinātājs un attīstības direktors Deniss Ševeļovs.

Savukārt pasaulē pēdējos sešos gados influenceru mārketinga tirgus ir pieaudzis par 700%: no 1,7 miljardiem ASV dolāru 2016.gadā līdz 13,8 miljardiem ASV dolāru 2021.gadā. Pandēmijai un karam Ukrainā bija katalizatora efekts, tā rezultātā pēdējo divu gadu laikā tirgus palielinājās vairāk nekā divas reizes.

"Pieprasījums pēc sadarbības ar satura autoriem pieaug," klāsta Ševeļovs. "Un tas ir likumsakarīgi: gados jaunāki cilvēki, īpaši Z paaudze, informāciju lielākoties patērē sociālajos tīklos – piemēram, 39% "digitālo aborigēnu" (lietotāji vecumā no 18-24 gadiem) šobrīd lieto sociālos tīklus kā galveno ziņu avotu, salīdzinot ar 34%, kas jaunumus lasa tieši vietnēs vai lietotnēs. Viņiem ir īpaši svarīgs reālisms un autentiskums, ko veiksmīgi izmanto influenceri, veidojot saturu. Atšķirībā no klasiskajām reklāmas kampaņām influenceri paši iesaistās kampaņas veidošanā un runā vienaudžu valodā, kas ne vienmēr izdodas klasisko reklāmas kampaņu autoriem. Turklāt izpildes termiņi bieži ir daudz ātrāki," viņš skaidro.

Vairāk nekā 50% Eiropas uzņēmumu influenceru mārketings izmanto savā komunikācijā, bet atsevišķās valstīs šī daļa ir gandrīz trīs ceturtdaļas uzņēmumu.

Talantu un influenceru mārketinga un menedžmenta aģentūra "Collex" dibināta 2021. gadā. Aģentūra pārstāv 60 Latvijas sociālo tīklu satura autorus un talantus, konsultē zīmolus un organizācijas influenceru mārketingā, piedalās integrēto kampaņu izstrādē un realizācijā. "Collex" ir daļa no mārketinga un komunikāciju nozari pārstāvošās "McCANN Grupas".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!