Fоtо: LETA

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanai 2024. gadā plānots apgūt 174,7 miljonus eiro, no kuriem 115,3 miljoni eiro ir Eiropas Savienības (ES) finansējums, "Delfi Bizness" informēja Satiksmes ministrijā.

Tajā skaidro, ka galvenais uzsvars tiks likts uz "Rail Baltica" pamattrases projektēšanas un uzsākto būvniecības darbu turpināšanu, kā arī pamattrases būvdarbu uzsākšanu ārpus Rīgas.

“Rail Baltica projekts šobrīd ieiet būvniecības fāzē visās trīs Baltijas valstīs ar mērķi savienot trīs Baltijas valstis ar Poliju līdz 2030. gadam, tostarp paredzot Rīgas integrāciju dzelzceļa līnijas būvniecības pirmajā fāzē.

Latvijā ar piešķirto finansējumu tiks uzsākti pirmie pamattrases būvdarbi prioritārā dienvidu virzienā. Vienlaikus turpināsies pamattrases projektēšana. Ar papildu finansējumu projektēšanas darbiem šis uzdevums jāpaveic līdz nākamā gada beigām, skaidro satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

Nākamgad turpināsies Rīgas Centrālā dzelzceļa mezgla un ar to saistītās infrastruktūras būvdarbi. Kopumā 2024. gadā šo būvdarbu trešajai fāzei plānots apgūt 65 miljonus eiro.

Rīgas Centrālās stacijas zonā plānots uzsākt stacijas dienvidu puses inženiertīklu izbūvi un iesākt apdares darbus, turpināt jumta izbūvi, kā arī veikt eskalatoru un liftu izbūvi un stacijas zonas labiekārtojuma darbus. Nākamgad plānots pabeigt stacijas nesošo konstrukciju izbūvi, kā arī stacijas pārvadu un platformu konstrukciju darbus.

Tāpat 2024. gadā turpināsies "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras lidostā „Rīga” izbūve. Būvdarbu otrajai fāzei 2024. gadā novirzīti 30,7 miljoni eiro. Ar piešķirto finansējumu plānots noslēgt autostāvvietas izveidi un turpināst Latvijā garākās dzelzceļa estakādes izbūvi.

Pamattrases būvdarbiem prioritārā dienvidu jeb Lietuvas virzienā 2024.gada budžetā atvēlēti 26 miljoni eiro.

Papildus 2024.gada budžetā plānots finansējums 20,7 miljonu eiro apmērā būvniecībai nepieciešamo nekustamo īpašumu atsavināšanai.

Читайте нас там, где удобно: Facebook Telegram Instagram !