Foto: Shutterstock

Jaunuzņēmumiem nākamo "vienradžu" attīstīšanai ir pieejami visdažādākie atbalsta instrumenti – granti, konkursi, investīcijas. Finansējums ir pieejams ne vien vietējā tirgū, bet arī ārzemēs. Tomēr, lai gan nauda ir pieejama, nevar aizmirst kādu citu vispārzināmu patiesību – lai pie tās tiktu, ir jāizceļas konkurentu vidū ar tiešām lielisku piedāvājumu, tehnoloģiju un inovāciju.

Tipiskākais ceļš pašā sākumā ir vērsties pie draugiem, radiem un paziņām jeb "3F", kā to dēvē ārzemēs, "friends, family and fools", skaidro riska kapitāla fonda "ZGI Capital" investīciju direktors Rūdolfs Krese. Šī pieeja ļaus iegūt pirmos līdzekļus prototipam, kā arī uzzināt apkārtējo viedokli. Cilvēki uzdos jautājumus, kas ļaus uzlabot pakalpojumu vai produktu.

"Nereti agrīnas stadijas uzņēmumi cenšas izšķirties starp trim finansējuma avotiem: grantiem, akseleratoriem un biznesa eņģeļiem," novērojusi Zane Bojāre, jaunuzņēmumu akseleratora "Startup Wise Guys" mārketinga vadītāja. Šajā brīdī viņa silti iesaka apzināties savus finanšu rādītājus – gan esošos, gan nākotnes projekcijas. Tālāk jāsaprot, kādu summu jaunuzņēmumam ir nepieciešams piesaistīt, kam tā tiks izmantota, un jāizvērtē dažādie investoru veidi, lai saprastu, kur meklēt finansējumu. Ja ir runa par ļoti mazu summu, piemērotāks būs akselerators vai biznesa eņģelis. Savukārt, ja runa ir par vairāk nekā 100 tūkstošiem eiro, varētu skatīties arī riska kapitāla fondu virzienā. Ja ir iespēja investēt mārketinga kampaņā, uz patērētājiem orientētiem produktiem variants ir arī pūļa finansējums. "Vienmēr var izmēģināt pūļa finansējuma platformas un izveidot "Kickstarter", "Projektu bankas" vai "Funderbeam" kampaņu. Tā būs iespēja tieši komunicēt ar klientiem. Ja viņi būs gatavi maksāt par produktu, pirms tas vēl ir tirgū, tas būs pozitīvs signāls arī investoriem," piebilst Krese.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!