Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Jūlijā ASV un britu uzraugiem jāpieņem lēmums, vai atļaut 69 miljardus ASV dolāru vērto darījumu, kas "Microsoft" padarītu par trešo lielāko videospēļu kompāniju pasaulē. Lai gan "uz spēles" ir desmitiem spēļu sēriju un miljardiem dolāru, ASV tiesnese secinājusi, ka viss strīds starp uzraugiem un "Microsoft" ir "par vienu šaušanas spēli".

Tādēļ nav brīnums, ka konkurence starp tirgus spēlētājiem saasinās un uzraugiem ir rūpīgi jāizvērtē katrs darījums, ko veic lielākie nozares dalībnieki. Nu jau gadu zem uzraugu lupas tiek rūpīgi vētīta “Microsoft” vēlme iegādāties videospēļu izstrādātāju un izdevēju “Activision Blizzard”.

Jūlijā ASV un britu uzraugiem jāpieņem lēmums, vai atļaut 69 miljardus ASV dolāru vērto darījumu, kas "Microsoft" padarītu par trešo lielāko videospēļu kompāniju pasaulē. 

Pagājušajā nedēļā ASV tiesa uzklausīja argumentus “par” un “pret” atļauju darījumam notikt.

Lai gan "uz spēles" ir desmitiem spēļu sēriju un miljardiem dolāru, ASV tiesnese secinājusi, ka viss strīds starp uzraugiem un "Microsoft" ir "par vienu šaušanas spēli".

Tehnoloģiju milzis “Microsoft” jau vairākas desmitgades ir arī aktīvs videospēļu pasaules dalībnieks, izdodot un izstrādājot spēles. Tāpat arī “Microsoft” paspārnē 2000. gados dzima videospēļu konsole “Xbox”, kurai bija jākonkurē ar japāņu “Sony”, “Nintendo” un tolaik arī vēl “Sega” iekārtām. 

Dažos periodos “Xbox” un attiecīgi “Microsoft” apsteidza konkurentus, bet citos iepalika. Sevišķi pamanāms tas bijis pēdējos gados, kad “Sony” ar “Playstation 4” un “Playstation 5” aizsteidzās priekšā amerikāņu konsolei. Portāls “The Verge” un citi videospēļu mediji to skaidro ar faktu, ka “Sony” vai nu pieder, vai ir cieša sadarbība ar videospēļu studijām, kas izstrādā kvalitatīvākas, interesantākas un, galvenais, ekskluzīvas spēles viņu platformai. Tirgus analītikas kompānija “Ampere Analysis” secināja, ka 2022. gadā “Sony” piederēja 45% no visa videospēļu konsoļu tirgus, kamēr “Xbox” un “Nintendo” katram piederēja apmēram ceturtdaļa tirgus.

Nenoliedzami, šo problēmu pamanīja arī “Microsoft”, un, lai to risinātu, kompānija sāka iegādāties videospēļu kompānijas.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!