Foto: Publicitātes foto
Otrdien publicētajā „Millward Brown's BrandZ ” pasaules vērtīgāko zīmolu saraksta galvgalī gozējas tehnoloģiju kompānijas ‘Apple’, ‘Google’ un ‘IBM’. Vērtīgākais - ‘Apple’ zīmols - jau sasniedzis 185 miljardus ASV dolārus (101 miljardu latu) lielu vērtību.

Vienlaikus publiskots arī pasaules visstraujāk augošo zīmolu tops. Portāls "Delfi" piedāvā iepazīties ar gada laikā visstraujāk augušajiem septiņiem zīmoliem, kuru kopējā vērtībā ir 96,7 miljardi ASV dolāru (52,8 miljardi latu).

Itāļu augstā mode 12,7 miljardu vērtībā


Foto: Publicitātes foto

Itāļu augstās modes zīmols "Gucci" šogad "Millward Brown's BrandZ " pētījumā novērtēts 12,7 miljardu ASV dolāru (6,6 miljardi latu) vērtībā, salīdzinot ar 8,7 miljardu dolāru (4,5 miljardi latu) novērtējumu pērn. Zīmola izaugsmes apjoms bijis 48% un tas ir septītais straujākais zīmola vērtības kāpums pasaulē.

Viena no pērnā gada veiksmīgākajām inovācijām kompānijai bija saulesbriļļu kolekcija, kas tika veidota no dabai draudzīgiem materiāliem.

‘Samsung’ turpina mega izaugsmi

Foto: Reuters/Scanpix
Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums "Samsung Electronics Co." ir sestais vissstraujāk vērtību ieguvušais zīmols pasaulē. Tā vērtība ir 21,4 miljardu ASV dolāru (11,7 miljardu latu), salīdzinot ar 14,2 miljardiem ASV dolāru (7,8 miljardu latu) pērn. Izaugsme bijusi 51%.

"Samsung" šogad arī paziņoja par ceturkšņa lielāko peļņu kompānijas vēsturē - pirmajos 3 mēnešos bija tā bija 7,15 triljoni vonu (3,5 miljardu latu), kas ir par 42% vairāk nekā pērn iespētais, ziņo portāls "The Wall street journal".

Ķīnas līderis - ‘Tencent’


Foto: DELFI
Datortehnoloģiju kompānija "Tencent" ir Ķīnas savas nozares tirgus līderis ar tādiem produktiem kā "Weibo", kas ir līdzīgs sociālais tīkls kā Twitter. "Tencent" zīmols pērn pēc "Millward Brown's BrandZ" aplēses un finanšu aprēķina bijis 18 miljardu ASV dolāru (9,8 miljardu latu) vērts, bet šogad jau 27,3 miljardu ASV dolāru (14,9 miljardu latu) -  izaugsme 52%.

Kalvina Kleina dibinātā kompānija


Foto: AFP/Scanpix
Slavenā modes mākslinieka Kelvina Kleina un viņa izveidotā zīmola "Calvin Klein" izaugsmes temps gada laikā bijis ceturtais straujākais pasaulē.

Zīmola vērtība pērn bija 1,2 miljardi ASV dolāru (655,2 miljonu latu), šogad jau 1,8 miljardu ASV dolāru (982,8 miljoni latu). Izaugsme, tāpat kā Ķīnas Datortehnoloģiju gigantam "Tencent"-  52%. 

Spāņu lielākais apģērbu mazumtirgotājs trešajā vietā


Foto: AFP/Scanpix
Topa trešajā vietā ierindojas apģērbu mazumtirgotājam "Zara", kas pieder spāņu uzņēmumam "Inditex SA", kas ir pasaulē lielākais apģērbu mazumtirgotājs.

"Zara" zīmola vērtība 2012.gadā bija 12,7 miljardu ASV dolāru (6,9 miljardi latu), bet šogad jau 20,2 miljardu ASV dolāru (11 miljardu latu), tas ir kāpums par 60%.

Alus ražotāji cīnās godam


Foto: AFP/Scanpix
Kā otrie "Millward Brown's BrandZ "  straujākās izaugsmes zīmola īpašnieki ierindojušies alus darinātāji no Brazīlijas "Brahma". Zīmola vērtība šogad ir 3,8 miljardi ASV dolāru (2,1 miljardi latu), bet pērn bija 2,4 miljardi ASV dolāru (1,3 miljardu latu)  - kāpums par 61% un godam nopelnīta topa otrā vieta alus brūvētājiem.

"Brahma" pieder alus ražošanas koncernam "Anheuser-Busch InBev" , kuram pieder arī tādi zīmoli kā "Stella Artois", "Beck's", "Leffe", "Budweiser", "Bud Light" un daudzi citi.

Luksus modes kompānija ar visstraujāko izaugsmes lidojumu pasaulē


Foto: AP/Scanpix
Topa pirmajā vietā ir slavenās Itālijas modes kompānijas "Prada" zīmols. Tā vērtība ir 9,5 miljardi ASV dolāru (5,2 miljardu latu), lai gan pērn bija 5,8 miljardu dolāru (3,2 miljardu dolāru), tas ir lielākais kāpums konkurencē starp visas  pasaules zīmoliem, tā vērtība paaugstinājusies par 63%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!