Foto: AP/Scanpix

Tā dēvētā "Melnā piektdiena", kas notiek dienu pirms Pateicības dienas un kur tirgotāji dažādam precēm piedāvā atlaides, zaudē savu nozīmību ASV, raksta "Business Insider".

"Melnā piektdiena" vēsturiski ir bijusi viena no lielākajām iepirkšanās dienām ASV, taču pēdējo gadu laikā pircēju plūsmas veikalos šajā dienā sarūk, ņemot vērā, ka virkne tirgotāju, tostarp "Walmart", "Target" un "Amazon", savas svētku atlaides interneta veikalos piedāvā jau vairākas nedēļas pirms "Melnās piektdienas".

Tiek prognozēts, ka klātienē veikalus šogad apmeklēs par 3,5% mazāk pircēju nekā 2015. gada "Melnajā piektdienā".

Pērn Pateicības dienas brīvdienās veikalus apmeklēja 102 miljoni pircēju salīdzinājumā ar 147 miljoniem pircēju 2012. gadā, liecina Nacionālās Mazumtirdzniecības federācijas dati.

Tas gan nenozīmē, ka pircēji svētkos vairs neiepērkas – viņi tikai neatliek šos pirkumus līdz "Melnajai piektdienai" un izvēlas iepirkšanos internetā, skaidro medijs.

"Melnās piektdienas" efekts ar ievērojamām atlaidēm tagad ir izplatījies novembrī un decembrī kopumā, norāda "Business Insider".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!