Foto: Publicitātes foto

Autoražotāja "BMW" trešā ceturkšņa peļņa pieaugusi par gandrīz 10%, pateicoties pieprasījumam pēc luksusa automašīnām Ķīnā, taču vācu autoražotājs brīdinājis, ka jaunais koronavīrusa infekciju vilnis, kas pārņem Eiropu un Amerikas Savienotās Valstis, rada ievērojamu risku tā biznesam, ziņo "Reuters".

Tādu luksusa modeļu kā "8. sērija" un "X7" pārdošana palīdzējusi autoražotājam ceturksnī sasniegt jaunu pārdošanas rekordu.

"Pēc stabilākas ekonomiskās vides trešajā ceturksnī, pandēmija tagad acīmredzami atgūst sparu," norāda "BMW".

"Ja pandēmija uzņems vēl nopietnāku kursu un pasaules ekonomika piedzīvos jūtamu lejupslīdi, riska pakāpe varētu būt ievērojama, īpaši pieprasījuma pusē," tas piebilst.

Tāpat kā konkurentam "Mercedes", arī "BMW" pirmsnodokļu peļņa 3. ceturksnī uzlabojusies, pieaugot par 9,6% līdz 2,46 miljardiem eiro, ko palielināja pieaugums auto piegādēs par 8,6%.

Taču pēc pavasarī piedzīvotā ar pandēmiju saistītā trieciena "BMW" joprojām prognozē, ka šogad kopumā auto piegādes un peļņa būs ievērojami zemākas nekā pērn.

"BMW" un "Mini" zīmolu transportlīdzekļu piegādes trešajā ceturksnī pieaugušas par 8,6%, galvenokārt pateicoties kāpumam Ķīnas tirgū par 31%, kas palīdzēja kompensēt pieprasījuma kritumu par 15,7% Amerikas Savienotajās Valstīs, kur pandēmija smagi skārusi auto tirdzniecību.

Ķīnas pieaugošā nozīme likusi "BMW" atteikties no stratēģijas, kas paredz "līdzsvarotu pārdošanas apjomu visos kontinentos".

"Mums nepatīk to saukt par atkarību (no Ķīnas). Notiekošais ir dabiska pielāgošanās," žurnālistiem sacījis autoražotāja vadītājs Olivers Zipse.

"Ja mēs runājam par atkarībām, mēs esam atkarīgi no mūsu klientiem," viņš teicis, norādot uz Ķīnas lielo iedzīvotāju skaitu.

Ķīna veido 34% no visām "BMW" grupas jauno automašīnu piegādēm trešajā ceturksnī, tai seko Vācija ar 13% un Amerikas Savienotās Valstis – 12%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!