Foto: Shutterstock
Krievijas un Ukrainas konflikta iespaidā pērn strauji mainījās klientu prioritātes, stāsta internetveikala "1a.lv" pārvaldītājas SIA "Mobilukss" valdes loceklis Mareks Zuika.

Viņš norāda, ka gan saistībā ar to, kas notiek pasaulē, gan arī ar to, kas notiek Latvijas kaimiņvalstīs, pieauguma tempi pagājušajā gadā samazinājās visā nozarē.

"Būtībā mūsu nozare ir viena no pirmajām, kas uzreiz sajūt kaut kādu negatīvu notikumu vai ne pārāk labas ekonomiskās situācijas ietekmi. Tā tas bija arī 2009.gadā, kad bija krīze, jo pirmais, ko darīja patērētājs, bija maciņa aizvēršana gandrīz visam, kas nav saistīts ar pirmās nepieciešamības preču patēriņu. Patērētājs ir ļoti sensitīvs uz informāciju gan par globālo, gan lokālo ekonomisko un politisko situāciju un tās izmaiņām," skaidro Zuika.

Tā bijis arī pagājušajā gadā, kad internetveikals "1a.lv" izmaiņas pieauguma tempā sajuta uzreiz pēc tam, kad medijos parādījās pirmās ziņas par kara draudiem Krievijas un Ukrainas sarežģītās situācijas dēļ.

"Bija skaidrs, ka cilvēku prioritātes mainījās no jauna televizora vai datora iegādes, piemēram, uz iekrājumu atlikšanu nebaltai dienai. Ja pagājušā gada janvāris un februāris bija ar ļoti labu pieaugumu, tad līdz ar martu, kad sāka parādīties pirmās ziņas par Krievijas un Ukrainas konfliktu, pieaugums samazinājās," stāsta Zuika.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, internetveikala "1a.lv" pārvaldītājas SIA "Mobilukss" apgrozījums pērn bija 19,47 miljoni eiro, kas ir par 38% vairāk nekā 2013.gadā, kad apgrozījums bija 14,18 miljoni eiro. Uzņēmuma peļņa pērn bija 37 420 eiro, bet 2013.gadā - 51 979 eiro.

SIA "Mobilukss" dibināta 2002.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 110 000 eiro. "Mobiluksa" īpašnieki ir uzņēmuma valdes loceklis Zuika - 50% un uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Genadijs Skrinniks - 50%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!