Foto: Publicitātes attēls

Bezpilota lidaparāti pirms pāris gadiem bija tehnoloģiju pasaules un arī sabiedrības uzmanības centrā, bet, laikam ejot un nozarei neaugot gana strauji, interese noplaka. Taču nu līdz ar jauno 5G tehnoloģiju uzplaukumu, 4G tīklu straujo uzlabojumu ir pavērušās durvis dronu tehnoloģijai. Drīzumā, kā uzskata inženieris un bezpilota lidaparātu bezpeļņas konsorcija GUTMA līdzvadītājs Sebastians Babiarzs, automatizēti droni pildīs dažādas sabiedrībai un uzņēmumiem vajadzīgas funkcijas bez cilvēku iesaistes.

Babiarzs ir telekomunikācijas inženieris, kurš aizvadītajos gados ir strādājis tādos uzņēmumos kā "Nokia", "Siemens" un "Alcatel". Kopš 2015. gada viņa darbs ir bijis saistīts ar dronu tehnoloģiju taču, kā pats saka, tolaik vēl tehnoloģija bija jauna un uzņēmumi neredzēja veidu, kā panākt tās izdevīgu un ērtu mērogojamību, – to ierobežoja gan tehnoloģiskas iespējas, gan regulējumi vai to trūkums no valdības puses. Taču līdz ar ASV 2016. gadā NASA un citu aģentūru aizsākto UTM sistēmu (Unmanned aircraft system traffic management), kas regulē bezpilota lidaparātu gaisa satiksmi un būs pamatā arī autonomo dronu pārvietošanās kārtībai, tehnoloģijai pavērās jaunas iespējas. Eiropas Savienība (ES) strādā pie līdzīgas sistēmas, ko sauc "U-space", un 2023. gadā tā sāks darboties bloka valstīs, lai kontrolētu, regulētu, kā arī veicinātu bezpilota dronu, kas nākotnē būs miljardu vērts bizness, uzplaukumu kontinentā.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!