Foto: Shutterstock

2022. gada sākumā tāpat kā divos iepriekšējos gados Latvijā internetu lietoja gandrīz visos uzņēmumos (99,9 %), liecina Centrālās statistikas pārvaldes ikgadējā aptauja par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) lietošanu un e-komerciju uzņēmumos.

Darba vajadzībām internetu lietoja 55,4% no visiem uzņēmumu darbiniekiem, un tas ir par 2,9 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada.

Fiksēto internetu lietoja 77,1% no visiem uzņēmumiem, no tiem lielajos – 99%, vidējos – 88,3%, bet mazajos – 74,5%.

88,1% no visiem uzņēmumiem nodrošināja darbiniekus ar portatīvajām ierīcēm, ar kurām var piekļūt mobilajam internetam. Lielajos uzņēmumos šis rādītājs bija salīdzinoši augstāks.

77,6% no visiem uzņēmumiem daļai darbinieku nodrošināja attālināto pieeju uzņēmuma e-pastam, dokumentiem vai uzņēmuma programmatūrai. Un arī šajā gadījumā gandrīz visi lielie uzņēmumi (darbiniekus skaits virs 250) nodrošināja šādu iespēju.

Šogad attālinātās sanāksmes internetā rīko 38,6% no visiem uzņēmumiem. Savukārt 40,9% uzņēmumu bija izstrādātas vadlīnijas, lai komandējumu vietā veicinātu attālinātas sanāksmes. Visvairāk par šo iespēju domā lielajos uzņēmumos – 90,3%, vidējos – 60,8%, mazajos – 36,1%.

Viens no e-komercijas attīstību raksturojošiem rādītājiem ir uzņēmumu īpatsvars, kas preces vai pakalpojumus pārdod internetā vai citos datortīklos. 2021. gadā, salīdzinot ar 2020. gadu, šis rādītājs pieauga par 0,9 procentpunktiem, sasniedzot 18%. Vislielākais pieaugums – par 5,7 procentpunktiem – bija vidējo uzņēmumu grupā, kur rādītājs sasniedzis 26,5%. Mazo uzņēmumu grupā izmaiņas bija minimālas – pieaugums par 0,2 procentpunktiem, bet lielo uzņēmumu grupā preču vai pakalpojumu pārdošana internetā samazinājās par 1,6 procentpunktiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!