Foto: Imago/Scanpix/LETA
Rit pieteikšanās dienas Latvijas e-komercijas gada balvai "E-komercijas zvaigzne 2021", kurā tiks noskaidroti izcilākie Latvijas e-komercijas uzņēmumi. Šonedēļ pieteikumu skaits ir pāri par 250, bet vēl līdz 8. aprīlim ikvienam Latvijā strādājošam uzņēmumam, kurš savas preces vai pakalpojumus piedāvā iegādāties attālināti, ir iespēja pieteikties, gūt novērtējumu un ar savu pieredzi iedvesmot citus.

Uzvarētājus noteiks starptautiska pieredzējušu nozares profesionāļu žūrija digitālās aģentūras "Element Digital" vadītāja Arņa Jēkabsona vadībā. Viņš ir digitālās jomas eksperts ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi dažādās digitālā mārketinga un digitālo produktu izstrādes sfērās, savukārt viņa vadītā aģentūra fokusējas uz dažādu web projektu izstrādi, animāciju veidošanu, sociālo mediju komunikāciju un "performance" mārketingu.

"Līdz šim esam saņēmuši jau vairāk nekā 250 pieteikumu gan no lieliem un pieredzējušiem e-veikaliem, gan savas komercdarbības uzsācējiem un mazo biznesu īpašniekiem. Man prieks, ka varam lepoties ar aktīviem un mērķtiecīgiem uzņēmējiem, kas novērtē iespēju ne tikai parādīt sevi, bet arī uzklausīt žūrijas vērtējumus, tādējādi vēl vairāk pilnveidojot savu e-veikalu," pauž Jēkabsons.

Žūrijas locekļi:

  • Mihails Hruščovs, "Printful" klientu stratēģiskais konsultants. Viņa darbs ir palīdzēt klientiem sasniegt viņu stratēģiskos mērķus un palielināt biznesa mērogu. Mihails ir ieguvis izglītību Stokholmas Ekonomikas augstskolā un pieredzi "Procter & Gamble", veidojot mārketinga stratēģiju produktiem Baltijas valstīs.
  • Beāte Krauze-Čebotare, "Omniva" vadītāja Latvijā. "Omnivu" vada kopš 2017. gada , un šajā laikā uzņēmums ir divkāršojis savu apgrozījumu, 2020. gadā sasniedzot 12 miljonus eiro un trīskāršojis darbinieku skaitu, 2020. gada nogalē sasniedzot 300 darbiniekus. Pirms tam 11 gadi pavadīti banku sektorā, radot dažādus risinājumus uzņēmējiem, tajā skaitā, e-komercijas tirgus dalībniekiem.
  • Valdis Vaišļa, "Swedbank" Naudas pārvaldības daļas vadītāja vietas izpildītājs. Strādā "Swedbank" jau vairāk nekā sešus gadus. Karjeru sāka kā uzņēmumu konsultants, bet no 2018. gada darbojas uzņēmumu naudas pārvaldības daļā. Ieguvis Profesionālo bakalaura grādu biznesa vadībā RISEBA, paralēli gadu mācoties "Ecole de Management de Normandie" (Francijā).
  • Māris Naglis, digitālās mārketinga aģentūras "Httpool" globālo klientu panākumu direktors. Plaša 22 gadu vadības pieredze visdažādākajās mārketinga un pārdošanas disciplīnās ne tikai lokāli, bet arī strādājot ar globāliem zīmoliem (tajā skaitā "Dentsu", "Kantar", "Bonnier"). Māris specializējas mediju izpētē, aģentūru attiecībās, reklāmā, e-komercijā un digitālajā tehnoloģiju mārketingā.
  • Anna Baranowska, biznesa programmatūras uzņēmuma "SalesForce" projektu direktore. 15 gadu pieredze IT pārdošanas jomā tādās starptautiskās korporācijās kā "Microsoft", "Oracle" un "Salesforce". To papildina četru gadu pieredze digitālajā komercijā un dažādos start-up projektos. Anna ir arī daļa no PFR Pionieru skolas Polijā – starptautiskas programmas, kas paredzēta nākotnes tehnoloģiju uzņēmējiem un vizionāriem.
  • Jurijs Ivanovs, globālās tiešsaistes tirdzniecības platformas "Joom" līdzdibinātājs, valdes loceklis un mārketinga direktors. Sācis pirmos interneta projektus jau 90. gadu beigās, uzkrājis vairāk nekā 15 gadu pieredzi izdevniecības jomā, kā arī kopš 2008. gada strādājis dažādās pozīcijās populārajā sociālajā tīklā "Odnoklassniki".
  • Olga Kimalana, digitālo stratēģiju un web izstrādes uzņēmuma "Scandiweb" vecākā konversiju optimizācijas speciāliste. Olga strādā pie e-veikalu dizaina un funkcionalitātes izpētes. Spēja iejusties pircēja lomā un izpratne par digitālās nozares jaunākajām tendencēm palīdz Olgai ievērojami veicināt pārdošanas apjomu.
  • Gatis Ošs, "Latvijas IT Klastera"/Digitālās inovācijas centra valdes priekšsēdētājs un IT uzņēmuma "Squalio" valdes loceklis. Viņa vadībā "Squalio" atvēris filiāles 10 valstīs un ir sertificēts partneris 400 pasaulē vadošajiem programmatūras ražotājiem, bet "IT Klasteris" ieguvis Digitālās inovācijas centra statusu.

Pieteikt savu e-veikalu konkursam "E-komercijas zvaigzne 2021" iespējams līdz 8. aprīlim tīmekļvietnē www.ekomercijaszvaigzne.lv. Pieteikšanās konkursam ir bez maksas, un vienam e-veikalam ir iespēja pieteikties vienā vai vairākās kategorijās atbilstoši savai darbības jomai un mērogam.

Ieguvumi no dalības konkursā ir ne tikai e-komersanta izcilības un uzņēmuma kvalitātes zīme, plašāka atpazīstamība un publicitāte un iespēja iegūt svarīgus kontaktus un dalīties nozarē aktuālajās tendencēs, iegūstot īpašu pieredzi, bet arī e-komercijas ekspertu atzītas godalgas un pārsteiguma balvas, piemēram, konkursa "E-komercijas zvaigzne 2021" partneris "Scandiweb" visiem finālistiem nodrošinās ielūgumus uz "eCOM360" rīkoto e-komercijas konferenci, kas norisināsies tiešsaistē no 25. līdz 27. maijam.

Ceturtajā pieteikšanās nedēļā kopējais pieteikumu skaits pārsniedzis 250, un, kā liecina balvas konkursa rīkotāju sniegtā informācija, vislielākā aktivitāte nemainīgi saglabājas tieši mazā biznesa un nozaru veikalu kategorijā.

Plašāka informācija par e-komercijas attīstību un tendencēm Latvijā atrodama "DELFI Brand Studio" veidotajā e-komercijas gada balvas satura projektā, kas ieskicē 2020. gada pandēmijas ierobežojumu ietekmi gan uz aktuālo, gan nākotnes situāciju, kopā ar nozares ekspertiem un e-komersantiem meklē veiksmīgas produktu "iepakošanas" paņēmienus interneta vidē, skaidro, kā attālināti dibināt un veidot tuvas attiecības ar klientiem, kā arī ielūkojas nākotnes uzņēmumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!