'Swedbank' ievieš jaunievedumus – norēķinus ar viedtālruni, 'Garmin' un 'Fitbit' viedierīcēm
Foto: Publicitātes foto

No otrdienas, 16. jūlija, "Swedbank" klientiem pieejama jaunā mobilā lietotne, kas piedāvā intuitīvu dizainu un daudzas funkcijas, tostarp biometrijas datu izmantošanu, zibmaksājumus un "Android" lietotājiem arī iespēju norēķināties ar viedtālruni, iztiekot bez ierastās maksājumu kartes. Vienlaikus labas ziņas arī "Garmin" viedpulksteņu un "Fitbit" aproču īpašniekiem – arī šīs viedierīces, kuras atbalsta bezkontakta norēķinu funkciju, tagad var izmantot, lai iepirktos, informē "Swedbank".

Jaunajā lietotnē "Swedbank" klientiem būs pieejamas jaunas maksājumu iespējas – zibmaksājumi un mobilie bezkontakta maksājumi. Zibmaksājumi ļauj lietotājiem veikt ātrus pārskaitījumus ne tikai starp "Swedbank" klientiem, bet arī citām bankām, kas atbalsta zibmaksājumus. Savukārt mobilie bezkontakta maksājumi ļauj maksāt par pirkumiem ar "Android" viedtālruni, neizmantojot fizisko maksājumu karti. "Swedbank" lēš, ka, ieviešot jauno lietotni, jau šovasar Latvijā šādi varēs norēķināties vairāk nekā 300 000 klientu.

Kā stāsta "Swedbank" Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs, jaunās lietotnes izstrādi rosināja klientu mainīgās vajadzības: "Bankas pakalpojumi mobilajās ierīcēs kļūst arvien populārāki visā pasaulē, pašlaik tos lieto jau divi miljardi cilvēku. Saskaņā ar jaunākā bankas pētījuma datiem, 92% no mūsu aktīvajiem klientiem Latvijā ir viedtālrunis, un viņi tajā veic arvien lielāku daļu ikdienas finanšu operāciju. Jaunā lietotne tika izveidota saskaņā ar pasaules labāko pieredzi, šajā procesā iesaistot arī mūsu klientus. Lietotnes izmēģinājuma versiju lejupielādēja vairāk nekā 60 tūkstoši klientu, un mēs saņēmām vairāk nekā piecus tūkstošus komentāru un ieteikumu, kas palīdzēja jaunās lietotnes izstrādē."

"Swedbank" jaunajā lietotnē integrēta arī biometriskā autentifikācija. "Tas ļauj lietotājam pievienoties lietotnei vai apstiprināt maksājumus, izmantojot savus biometriskos datus, tas ir, pirksta nospiedumu vai sejas atpazīšanas tehnoloģiju. Tāpat klienti varēs pāriet no lietotnes uz internetbankas pilno versiju bez papildu identificēšanās – izmantojot tikai biometriskos datus," skaidro Frolovs. Lietotne piedāvā arī konta atlikuma logrīku, kas sniedz iespēju apskatīt sava konta atlikumu, nemaz neatverot pašu lietotni.

Automātiska lietotnes atjaunošanās līdz augusta vidum

Ja viedierīcē lietotņu atjaunošanās notiek automātiski, nekas papildus nav jādara un jaunā "Swedbank" lietotne viedierīcē atjaunosies mēneša ietvaros. Jaunās lietotnes atjaunošanās notiks pakāpeniski – sākot no šodienas līdz augusta vidum.

"Swedbank" esošo lietotni Latvijā izmanto vairāk nekā 420 tūkstoši klientu, no tiem lielākā daļa jeb 75% ir "Android" lietotāji. iOS viedierīču īpašnieki var atjaunot lietotni arī paši (negaidot automātisko atjaunošanos), savukārt "Android" viedierīču īpašniekiem jāsagaida atjauninājums pārejas perioda ietvaros.

Maksājumi ar viedpulksteņiem un viedajām aprocēm

"Sekojot mūsu klientu paradumiem, redzam, ka pieaug ne vien viedtālruņu, bet arī citu viedierīču pielietojums, īpaši aktīva dzīvesveida cienītāju vidū. Tieši tāpēc esam priecīgi par iespēju šiem klientiem visā Baltijā nodrošināt iespēju veikalos, kioskos un citviet norēķināties ar "Fitbit" vai "Garmin" viedtālruni vai aproci, kas atbalsta "Fitbit Pay" un "Garmin Pay". Praktiski tas nozīmē, ka tagad, dodoties skrējienā vai velo izbraukumā, mājās var atstāt ne vien maku, bet arī mobilo tālruni," turpina Frolovs.

Saskaņā ar Starptautiskās datu korporācijas datiem valkājamo ierīču pasaules tirgus 2019. gadā augs par 15,3% un sasniegs 198,5 miljonus vienību. 2023. gada beigās šim apjomam vajadzētu sasniegt 279 miljonus, turpinot vidējo pieaugumu gadā par teju 9%. "Swedbank" arī ņem vērā, ka līdz 2020. gada beigām visiem maksājumu karšu termināļiem Baltijā būtu jāpieņem bezkontakta maksājumu kartes. Tādējādi klientu iespējas maksāt ar viedpulksteņiem kļūs vēl plašākas.

"Fitbit" pārstāvis Raress Florea norāda, ka klientiem Baltijā vairs nav jānēsā līdzi maks vai kartes, jo tiek ieviests risinājums "Fitbit Pay": "Klienti Baltijas valstīs arvien vairāk vēlas izmantot modernas maksājumu metodes, lielāko uzmanību pievēršot darījumu ērtībām un drošībai. Mēs pastāvīgi meklējam jaunus digitālos risinājumus, lai atvieglotu ikdienas dzīvi, un mums ir prieks piedāvāt risinājumu "Fitbit Pay" pirmo reizi Baltijas valstīs."

""Garmin Pay" ir bezkontakta maksājumu risinājums, kas paredzēts cilvēkiem, kas visu laiku ir kustībā. Pērkot ūdens pudeli pēc rīta skrējiena vai ko uzkožamu, esot izbraucienā, "Garmin Pay" ļauj jums norēķināties ātri un ērti — vajadzīgs tikai jūsu viedpulkstenis," stāsta "Garmin" pārstāvis Jakubs Salamaha.

"Fitbit" un "Garmin" izmanto NFC (near-field communication) tehnoloģiju. Lietotājam vienkārši jāpieskaras bezkontaktu maksājumu terminālim ar viedierīci, lai veiktu maksājumu. Klienti varēs maksāt ar saviem viedpulksteņiem visur, kur tiek pieņemti bezkontakta karšu maksājumi, maksimālā maksājuma summa būs tāda pati kā kartei.

Source

DELFI Bizness

Tags

IKT nozare Android Banku sektors Swedbank
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form