Foto: Publicitātes foto
Aizvadītajā gadā daudzu nozaru uzņēmumi "zaļās" politikas ievērošanu un jaunu zīmolu ieviešanu atstāja otrajā plānā, gaidot, kad tirgus un ekonomiskā situācija uzlabosies. Turpretim citi nebaidījās riskēt un plānus neiepauzēja. Būvniecības kompānija un nekustamo īpašumu attīstītājs "Merks" ir viens no digitalizācijas celmlaužiem būvniecības nozarē Latvijā, kas, neraugoties uz pasaulē valdošo situāciju, radīja jaunu zīmolu "Merks Mājas" un neatkāpās no ilgtspējas un "bezpapīra" politikas ieviešanas.

Lai arī digitalizācija daudzās nozarēs ir ikdienas prakse, būvniecība ir viena no tām jomām, kurā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) risinājumi tiek ieviesti pakāpeniski. Jau pirms laika "Merks" kā vienu no prioritātēm ir izvirzījis ilgtspēju, kas ietver digitalizāciju un tā dēvēto "bezpapīra" politiku. Pandēmija nedrīkstēja kļūt par barjeru šo mērķu ilgtermiņa īstenošanā, kas līdzšinējos sasniegumus varētu apstādināt vai atvirzīt vairāku gadu pagātnē.

Izaicinājums – sākt pārdot digitāli

Vienlaikus Covid-19 ēnā dzīve pārcēlās tiešsaistes režīmā, kas nozīmēja, ka esošos klientus sastapt tur, kur agrāk, vairs nebija iespējams. Tieši tāpēc uzņēmumam bija ļoti būtiski stiprināt savu atpazīstamību un veidot komunikāciju ar potenciālajiem jauno mājokļu saimniekiem digitālajā vidē. Iespēja iepazīstināt ar nekustamajiem īpašumiem attālināti, bija viens no atslēgas principiem arī pārdošanas veicināšanā, jo tieši tas pandēmijas laikos ir svarīgākais uzdevums, lai bizness neapstātos, bet tieši pretēji – turpinātu plaukt, ievērojot visus valstī noteiktos veselības un drošības ierobežojumus.

"Zīmols "Merks Mājas" apvieno mūsu attīstītos nekustamā īpašuma projektus vienuviet, lai ar tiem ērti varētu iepazīties arī to potenciālie saimnieki. Šobrīd klienti informāciju par jaunu mājokli meklē tiešsaistē, tāpēc tikko radīta zīmola mājas lapas izveide bija vitāli svarīga. Veidojot jauno zīmolu un tā mājas lapu, ļoti būtiska darba daļa bija vizuālās identitātes izstrāde, saskaņošana, kā arī liela apjoma datu pārsūtīšana un apmaiņa ar vērienīgiem failiem. Tam bija jānotiek operatīvi, nekavējot lēmumu pieņemšanu, zīmola izveidi un ieviešanu," stāsta "Merks" mārketinga un komunikācijas vadītāja Sanita Buķe.

Viņa turpina papildinot, ka pēdējo gadu laikā uzņēmums sācis arvien vairāk izmantot mākoņpakalpojumos bāzētu datu uzglabāšanu, līdz ar to pieaugušas prasības pret datu pārraidi, kur nepieciešams kvalitatīvs interneta pieslēgums ar garantēto datu pārraides ātrumu. Šis jautājums kļuva sevišķi aktuāls, sākoties Covid-19 pandēmijai un, lai procesi neapstātos, "Merks" sadarbojas ar integrēto IKT pakalpojumu konceptu "Bite One IT".

"Bezpapīra" politika ne tikai attālinātam darbam, bet arī zaļajiem mērķiem

Līdztekus tam viens no uzņēmuma pamatmērķiem ikdienas darba procesos būvniecībā ir nodrošināt nepārtrauktus datu apmaiņas procesus starp visām struktūrvienībām reālajā laikā, kas šajā gadījumā ir ievērojama daļa no uzņēmuma "zaļās" politikas īstenošanas. Praksē tā ir ne tikai veikla apmaiņa ar datiem, izvairoties no papīra grēdām, bet arī ērta piekļuve informācijai, tajā pašā laikā saglabājot augstu datu drošības līmeni. Savukārt, neatkarīgi no tiešsaistes rīka, darbinieku iespējas tos izmantot dienu no dienas, arī ir atkarīgas no interneta kvalitātes.

"Lai mēs ietu roku rokā ar uzņēmuma ilgtspējas mērķiem, "Merks" ir izstrādājis digitālu risinājumu, kas ļauj samazināt izmantotā papīra daudzumu ikdienā. Kādam tā var šķist jau pašsaprotama tendence, taču būvniecībā papīra izmantošana milzīgos apjomos vairumā uzņēmumu aizvien ir ikdiena. Savukārt mūsu ieviestā digitālā platforma, sniedz iespēju darbiniekiem ne tikai aizpildīt, bet arī iesniegt atskaites elektroniskā formā. Papildus tam jau kopš 2018. gada "Merks" īsteno BIM jeb būvju informācijas modelēšanas procesus, kurā tiek veidoti 3D digitālie būvlaukumi. Digitālais būvlaukums ir uzticams informācijas avots, kurā tiek apvienotas visas projektā iesaistītās darbības no arhitektūras izstrādes, inženiertehniskajiem risinājumiem un būvniecības darbiem. BIM modelī katram no dalībniekiem ir nepieciešams pievienot savā atbildībā esošo informāciju, kā arī digitālā vide ļauj uzreiz aplūkot arī kolēģu sniegtos datus," komentē Buķe.

Viņasprāt, tā ir daudzkārtēja "win-win" pieeja, jo kompānijai izdodas ne tikai saudzēt vidi, izmantojot ievērojami mazāk papīra, bet arī atvieglot loģistikas procesus un komunikāciju starp kolēģiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!