Foto: Publicitātes foto
Nacionālā aviokompānija "airBaltic" pati piedāvājusi starptautiskajai lidostai "Rīga" turpmāk pāriet uz priekšapmaksu par lidostas pakalpojumiem un nepieciešamo summu samaksās laikā, līdz ar to pasažieriem nav jāraizējas, ka piektdien varētu tikt traucēti "airBaltic" reisi, portālu "Delfi" informēja aviokompānijas pārstāvis Jānis Vanags.

"Tas bija "airBaltic" priekšlikums Rīgas lidostai pāriet uz priekšapmaksu, un vienlaikus arī nolīgt neatkarīgu auditorkompāniju, kas objektīvi izvērtē tarifus, lai visiem aviopārvadātājiem tie būtu vienādi un neradītu diskriminējošus konkurences nosacījumus," skaidro Vanags.

Viņš norāda, ka "tas ir biznesa disputs" un "pasažieriem tas neko nemaina un nemainīs". Aviokompānija saglabā uzstādījumu, ka pašreizējie lidostas prasītie maksājumi dažādām aviokompānijām nav sadalīti godīgi un "nav pieņemams, ka Latvijas aviokompānija, un līdz ar to arī pasažieri, maksā daudzkārt lielāku maksu par Rīgas lidostas pakalpojumiem nekā kāda ārvalstu kompānija". Par to lidsabiedrība turpinās diskusiju ar lidostu, meklējot mierizlīgumu abu uzņēmumu iesniegtajās prasībās tiesai.

Vanags atturējās komentēt, kādēļ lidosta ceturtdien nāca klajā ar paziņojumu, ka gadījumā, ja "airBaltic" noteiktā termiņā nesamaksās priekšapmaksu, piektdien no plkst.16:00 lidosta varētu pārtraukt sniegt lidsabiedrībai pakalpojumus. "airBaltic" arī neesot "domājis tādās kategorijās" kā iespējamie šāda paziņojuma radītie zaudējumi lidsabiedrības darbam.

Jau vēstīts, ka lidosta ceturtdien nāca klajā ar paziņojumu – ja nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" piektdienas priekšpusdienā nesamaksās priekšapmaksu par lidostas pakalpojumiem, lidosta no plkst.16:00 pārtrauks aviokompānijas apkalpošanu, kas nozīmētu, ka "airBaltic" lidmašīnas vairs nevarēs ne uzņemt pasažierus, ne arī pacelties gaisā no lidostas skrejceļiem.

Šādu rīcību lidosta skaidroja ar to, ka "airBaltic" ir atteicies noslēgt lidostas "Rīga" piedāvāto mierizlīgumu. Lidosta arī iesniegs tiesā papildu prasības pieteikumu par "airBaltic" parādu, kas šobrīd pārsniedzot piecus miljonus latu. Parādsaistības veidojušās no 2009.gada beigām.

Jau ziņots, ka lidosta "Rīga" augustā Rīgas apgabaltiesā iesniedza prasības papildinājumu par 3,4 miljonu latu parāda piedziņu no "airBaltic". Iepriekš "airBaltic" apsūdzēja starptautisko lidostu "Rīga" pazeminātas maksas iekasēšanā par pakalpojumiem no zemo cenu aviokompānijas "Ryanair". Aviokompānija šajā saistībā vērsusies Konkurences padomē.

Savukārt pirms tam "airBaltic" vērsās tiesā ar gandrīz sešu miljonu latu prasību pret lidostu, jo tā nav sniegusi konstruktīvus priekšlikumus par vienlīdzīgas konkurences nosacījumiem lidostā visām aviokompānijām un "airBaltic" par viena pasažiera apkalpošanu lidostā "Rīga" maksā divreiz vairāk nekā īru aviokompānija "Ryanair".

Vēlāk satiksmes ministra Kaspara Gerharda (TB/LNNK) uzdevumā strīdnieki noslēdza saprašanās memorandu, kas paredzēja gan iekrājušo parādu atmaksu, gan "airBaltic" "izmaksu samazināšanu par virszemes pakalpojumiem", un sāka gatavot mierizlīgumu abu uzņēmumu prasībām tiesā.

Lidosta "Rīga" ir pilnībā valsts īpašumā, savukārt lidsabiedrībā "airBaltic" valstij pieder 52,6%, bet 47,2% - "airBaltic" prezidentam Bertoltam Flikam piederošajai firmai "Baltijas Aviācijas Sistēmas".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!