Foto: LETA

Aizvadītā gada rādītāji liecina, ka alus tirgus apjomi Latvijā un Baltijā, salīdzinājumā ar 2019. gadu, pieaug. AS "Aldaris" tirgus daļa 2020. gadā bija 25,7%, kas ir 0,7% vairāk, nekā 2019. gadā, bet par 0,3% pieauga tirgus daļas vērtība. Lielākā daļa no pārdotā realizēta vietējā tirgū. Aizvadītajā gadā off-trade tirgus apjoma ziņā pieauga par 2,2%, bet vērtības ziņā pat par 3,4%, salīdzinot ar 2019. gadu, ziņo uzņēmumā.

"Aldaris" pārstāvis Toms Kursītis norāda, ka kopējās tendences liecina, ka patērētāji aizvien vairāk izvēlas kvalitāti, nevis kvantitāti, kas ietekmē arī pārdošanas apjomus.

Nozīmīgu artavu, kā uzskata uzņēmumā, tirgus vērtības audzēšanā sniedza “Mežpils alus” straujā izaugsme – saskaņā ar starptautiskā tirgus izpētes uzņēmuma “Nielsen” apkopotajiem datiem, salīdzinot ar 2019. gadu, 2020. gadā "Mežpils alus" absolūtais apjoms pieauga par 47%. Aizvadītajā gadā uzņēmuma plānus ietekmēja Covid-19 pandēmijas ierobežošanai ieviestie tirdzniecības ierobežojumi un neskaidras prognozes par to spēkā esamības laiku. Tieši "Horeca" sektorā, ko visvairāk ietekmēja pandēmija, vērojams lielākais pārdošanas apjomu kritums.

Pārskata periodā uzņēmums strādāja ar zaudējumiem 2,8 miljonu eiro apjomā, taču 2021. gada zaudējumus paredzēts segt no nākamo gadu darbības peļņas. Uzņēmuma apgrozījums 2020. gadā veidoja 22,2 miljonus eiro. Tas ir krities par 14,24% (salīdzinot ar 2019. gadu), kas bija prognozējami pandēmijas radītajos apstākļos.

Aizvadītais gads iezīmējās arī ar vairākiem jaunumiem - “Mežpils Speciālais” saņēma “Nielsen” balvu kā 2020. gada labākais jaunums kategorijā “Viegli alkoholiskie dzērieni”. Tāpat tika ieviests sezonas jaunums craft alus segmentā “Mežpils Bērzs” - alus, kura brūvēšanā izmantota bērzu sula. Paplašināts arī Carlsberg zīmola alus sortiments, ieviešot “Carlsberg Unfiltered” alu 0,5l skārdenes un stikla pudeles iepakojumā. 2020. gadā strauji attīstījās arī bezalkoholisko alus kokteiļu segments, kur AS “Aldaris” tirgus vērtība sasniedza 69% (par 15% vairāk nekā 2019. gadā).

“Tendences alus tirgū Latvijā un citviet pasaulē liecina, ka alus baudītāji kļūst aizvien prasīgāki un kvantitāti aizstāj kvalitāte. Patērētāji ir gatavi izvēlēties arī dārgāku produktu, samazinot lietošanas apjomu. Pielāgojoties šīm tendencēm, uzņēmums aktīvi strādā pie kvalitātes izaugsmes. Tāpat papildinām ne tikai alus un bezalkoholisko dzērienu sortimentu, bet arī sidra kategoriju, piedāvājot jaunas garšas Somersby sidra portfelī. 2020.gada jaunums ir Somersby ar arbūzu garšu, kas atzinīgi novērtēts arī patērētāju vidū,” uzsver AS “Aldaris” Off-Trade tirdzniecības vadītājs Aleksandrs Kuzmins.

Viņš piebilst, ka “aizvadītais pārskata periods iezīmējas arī ar būtiskiem projektiem ilgtspējīgas attīstības virzienā - zīmols “Mežpils alus” turpinājis savu izaugsmi Latvijas tirgū, strādājot ne tikai pie atpazīstamības, bet arī aktualizējot vides un ilgtspējas nozīmīgumu. Izpildot nepieciešamos kritērijus, iegūtas arī tiesības lietot “Zaļi pakots” iepakojuma marķējumu.”

AS "Aldaris" pārliecība arī pandēmijas apstākļos palikusi nemainīga – lielākā vērtība ir uzņēmuma darbinieki, tāpēc aizvadītā periodā un arī nākotnē tiks strādāts, lai radītu iespējami drošu darba vidi. Darbiniekiem, kuriem ir iespēja veikt savas funkcijas attālināti, tika un tiks radīta iespēja strādāt no mājām (sagādājot nepieciešamo tehniku). Savukārt darbiniekiem, kuru darbu tā specifikas dēļ nav iespējams veikt attālināti, tiek nodrošināti visi nepieciešamie individuālās aizsardzības līdzekļi, lai darba vide būtu droša. Ne mazāk būtisks aspekts ir uzņēmuma piedāvātās apmācību iespējas darbiniekiem, kas pērn notika attālināti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!