Alternatīva 'airbaltic' stratēģiskajam investoram – akciju kotēšana biržā, pauž Gauss
Foto: LETA

Ja nacionālajai aviokompānijai ''airBaltic'' arī turpmāk neizdosies piesaistīt stratēģisko investoru, kā alternatīva iespējama uzņēmuma akciju kotēšana fondu biržā, un šis risinājums jau apspriests, tā raidījumam ''LNT ziņas'' teica ''airBaltic'' valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Jau ziņots, ka ''airBaltic'' sākusi realizēt lielāko investīciju projektu vēsturē, pērkot 30 un rezervējot vēl 30 "Bombardier" CS300 sērijas lidmašīnas aptuveni četru miljardu eiro vērtībā. Šāds lēmums pilnībā nomainīt un paplašināt gaisa kuģu floti raisījis pozitīvas atsauksmes pasaulē. "Aviokompānijas vērtība pieauga pēc lidmašīnu pasūtījuma," raidījumam pauda Gauss, kurš uzskata, ka šim lēmumam vajadzētu sekmēt stratēģiskā investora piesaisti, kas nevedas jau vairāk nekā divus gadus.

"airBaltic" pērn bija rekordaugsta peļņa, tā bija ļoti laba zīme jebkuram investoram, atzīst aviokompānijas vadītājs. "Mums tuvojas vēlēšanas, tāpēc es nedomāju, ka nākamajās 100 dienās mēs redzēsim ziņas, ka kompānija ir pārdota. Bet, jā, pasaule skatās uz mums. Es ticu, ka aviokompānijai vajadzīgs stratēģisks partneris nākotnē, bet laika ziņā spiediena uz to nav."

Vienlaikus "airBaltic" vadītājs kā ļoti labu vērtē iespēju kompānijas akcijas sākt kotēt fondu biržā, kas nozīmē, ka par to īpašnieku varētu kļūt jebkurš. Saskaņā ar viņa pausto valsts galvenā vēlme ir spēcīga satiksmes sistēma un nav nozīmes, vai to atbalsta ar finanšu vai stratēģiskā investora līdzekļiem.

Arī uzņēmuma vadība esot atvērta dažādu veidu akcionāriem. Jautāts, kurš no scenārijiem šobrīd izskatās reālāks, Gauss atbildēja, ka tas atkarīgs no potenciālo investoru intereses. "Es domāju, mums jāskatās, ko tirgus saka par "airBaltic" veiksmes stāstu. Tātad, vai nu kompāniju kotējam biržā vai arī meklējam vienu vai divus investorus – tas ir akcionāru lēmums," norādīja Gauss.

Gauss pārņēma "airBaltic" vadību 2011. gadā un šobrīd ir viena no pelnošākajām amatpersonām Latvijā. Viņš raidījumam atklāja, ka turpinās vadīt "airBaltic" vēl trīs gadus, jo nesen darba līgums pagarināts līdz 2020. gadam. "Ja jūs jautājat man par nākotni, tad mana nākotne ir te. Un es gribu tagad gūt panākumus no visa tā darba, ko mēs ieguldījām pirmajos septiņos gados, un tas pats attiecas arī uz pārējo vadību," teica Gauss.

"airBaltic" gada nogalē plāno paziņot jaunus maršrutus, un neplāno slēgt nevienu no esošajiem, arī ne lidojumus Rīga-Liepāja, lai gan šis maršruts izdevīgs, galvenokārt, tikai tad, ja tā pasažieri no Rīgas turpina ceļu tālāk ar citiem "airBaltic" reisiem.

Source

DELFI Bizness

Tags

airBaltic Bombardier Martins Gauss
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form