Foto: PantherMedia/Scanpix
Uzņēmums "Aqua Riga", pievēršoties dzeramā ūdens biznesam, orientēsies uz zemo cenu līmeni, plānojot ieņemt 30% tirgus, sacīja uzņēmuma jaunieceltā valdes locekle Ineta Zalāne.

"Cenu politika būs saistīta ar budžeta izstrādi. Vēl precizējam izmaksas, tomēr skaidrs, ka būs "jāiet" uz zemo cenu līmeni. Vienlaikus nākotnē būs jāstrādā pie zīmola, kas attiecināms uz "dārgākiem plauktiem" - nevarēsim koncentrēties tikai uz zemo cenu. Plānojam, ka tuvāko gadu laikā uzņēmums vietējā tirgū varētu ieņemt 30% daļu, savukārt eksportēsim vismaz 70% produkcijas. Orientēsimies uz tuvākajām pierobežas valstīm - Igauniju, Krieviju, Lietuvu, Dāniju, Norvēģiju, Zviedriju.

Plānojam, ka pirmajā darbības gadā eksportam tiks novirzīti divi līdz četri miljoni litru gāzēta un negāzēta ūdens," norādīja Zalāne.

Viņa arī sacīja, ka uzņēmuma ražotā ūdens cena Latvijā varētu būt 15-18 santīmu robežās par vienu litru (bez pievienotās vērtības nodokļa). Savukārt maksimālā ražošanas jauda plānota 23 miljoni litri ūdens gadā, kas vietējam ražotājam ir liels daudzums.

Zalāne prognozēja, ka ūdens tirdzniecībā parādīsies decembra beigās vai 2013.gada janvāra sākumā. Plānots, ka tas tiks fasēts 0,3 litru pudelēs, kā arī būs pieejami lielāki - līdz pieciem litriem - iepakojumi.

Zalāne noraidīja apgalvojumu, ko iepriekš izteikusi Konkurences padomes vadītāja Skaidrīte Ābrama saistībā ar iespējamo cenu dempingu, jo "Aqua Riga" izmantos māteskompānijas - "Rīgas ūdens" - resursus, kas savukārt varētu tikt izmantoti šķērssubsīdijām vai arī zemas cenu politikas veicināšanā nolūkā iegūt tirgus daļu.

"Pieeja ūdens resursiem meitaskompānijai tiks piešķirta par maksu - tāpat kā citiem tirgus dalībniekiem. Līdz ar to viedoklim par šķērssubsidēšanu nav pamata. Šajā gadījumā komercdarbību neveiks "Rīgas ūdens, jo "Aqua Riga" ir nodalīta struktūra," sacīja Zalāne.

Viņa arī pieļāva situāciju, ka pārējie dzeramā ūdens tirgus dalībnieki pēc "Agua Riga" darbības sākšanas vērsīsies Konkurences padomē.

"Jebkuram tirgus dalībniekam ir tiesības sūdzēties Konkurences padomē. Savukārt padomes kompetence definēta atbilstošos normatīvajos aktos, kuri nosaka, kad ierosināt vai neierosināt pārkāpumu lietu. Patlaban mūsu darbībā konkurences normu pārkāpums nekādi nav konstatējams. Arī māteskompānija nav gatava iesaistīties tiesāšanās procesos. Turklāt nekādas priekšrocības attiecībā pret konkurentiem netiek plānotas," norādīja "Aqua Riga" vadītāja.

Tāpat Zalāne atzina, ka nākotnē "Agua Riga" bizness varētu tikt paplašināts vēl ar citiem dzērieniem, ne tikai ūdeni. "Iespējams, ar laiku ūdenim varētu pievienot arī dažāda veida ogu un augļu sīrupus, veidojot gāzētus un negāzētus dzērienus. Tāpat ar laiku varētu pievērsties ekoloģiskajiem iepakojumiem, kurus izmantot fasētā dzeramā ūdens un dzērienu ražošanai," teica vadītāja.

"Tas nav izslēgts. Iespējams, ar laiku ūdenim varētu pievienot arī dažāda veida ogu un augļu sīrupus, veidojot gāzētus un negāzētus dzērienus. Ar laiku varētu pievērsties arī ekoloģiskajiem iepakojumiem, kurus izmantot fasētā dzeramā ūdens un dzērienu ražošanai," sacīja Zalāne.

Kā ziņots, "Aqua Riga" kā pašvaldības SIA "Rīgas ūdens" meitasuzņēmums Uzņēmumu reģistra Komercreģistrā reģistrēts 28.augustā. Uzņēmuma vienīgā valdes locekle ir Zalāne, "Aqua Riga" apmaksātais pamatkapitāls - 105 000 latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!