Gatavojoties "Lidl" ķēdes veikalu atvēršanai 7. oktobrī, uzņēmums ir paziņojis par vairāku produktu tirdzniecību par samazinātu cenu. Viens no tiem, ko iedzīvotāji vairāk apspriež sociālajos tīklos, ir banāni, jo arī citi mazumtirgotāji metušies šī augļa zemo cenu sacensībā, cīnoties par pircēju uzmanību. Savukārt vairāki komersanti, reaģējot uz notikumiem, kas jau ieguvuši nosaukumu "banānu kari", savās reklāmās sākuši radoši izmantot šo tematu.

Lūk, daži piemēri, kas jau piesaistījuši uzmanību.


Interesanti, ka arī Raiņa un Aspazijas vasarnīca savā feisbuka kontā publicējusi ierakstu ar atsauci uz "banānu kariem", izmantojot Raiņa dienasgrāmatas ierakstu:

Brīdina par "ēnas" pusi

Banānu cenu pircēju pievilināšanai un cīņā par patērētājiem izmanto daudz kur pasaulē, un cilvēki labprāt iegādājas šo tropu augli, kas ir otrs visvairāk patērētais uzreiz pēc ābola (citos topos pēc tomāta). Diemžēl banānu ļoti zemajām cenām ir arī tumšā puse, par ko pēdējā laikā arvien skaļāk runā ne vien Rietumvalstīs, bet arī pie mums. Tas, ka cena šiem augļiem pēdējās desmitgadēs gājusi tikai uz leju un banānus lielveikalā varam iegādāties par pāris desmitiem centu, neizbēgami neapskaužamā situācijā atstāj banānu audzētājus, īpaši nelielās saimniecības, bet arvien vairāk tiek praktizēta banānu audzēšana milzīgās plantācijās, kur nesaudzīgi izmanto pesticīdus. "Stāsts par banānu tumšo pusi ir tāds, ka plantāciju strādnieki, kuru darba diena ir ap 12 stundām, saņem ne vairāk kā 8 % no banānu cenas veikalos. Turklāt plantācijās izmanto ap 270 dažādu veidu pesticīdu, kas apdraud gan strādnieku, gan patērētāju veselību," uzsver organizācijā "Zaļā brīvība", kas vairākus gadus piedalās starptautiskā godīgas tirdzniecības projektā, pārstāvot Latviju.

Jāpiebilst, ka banāni ir uzturā visvairāk patērētais tropiskais auglis. Tie ir arī vieni no visvairāk izmestajiem pārtikas produktiem.

Jau ziņots, ka, gatavojoties "Lidl" ķēdes veikalu atvēršanai ceturtdien, 7. oktobrī, uzņēmums ir paziņojis par vairāku produktu tirdzniecību par samazinātu cenu. "Lidl" ir izziņojis, ka pirmajās veikalu ķēdes atvēršanas dienās Latvijā banānu cena tiks samazināta līdz 39 centiem par kilogramu. Tāpat salīdzinoši zemas cenas paredzētas arī vairākiem citiem produktiem.

Līdz ar to uz jaunā konkurenta ienākšanu tirgū arī citi mazumtirgotāji ir reaģējuši ar vairākām akcijas precēm. Piemēram, "Maxima" veikalu ķēdes produktu piegādātāja no internetveikala "Barbora" mājaslapā banānu cena norādīta arī 39 centi par kilogramu.

Savukārt "Rimi" veikalos 6. oktobrī akcijas ietvaros banānu cena plānota 29 centu par kilogramu apmērā. "Delfi" aculiecinieki ziņo, ka arī vairākās citās veikalu ķēdēs ir būtiski samazināta banānu cena.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!