Foto: Publicitātes attēli

Grandiozajai Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ēkai jau pirms nedēļas bija jābūt nodotai ekspluatācijā, taču ģenerāluzņēmējs "Re&Re" ir atkārtoti lūdzis termiņu pagarināt. Viens no iemesliem ir arī būvnieka parādi pret vairākiem apakšuzņēmējiem, svētdien ziņo raidījums "Nekā personīga".

Pie raidījuma vērsās uzņēmēji ar stāstu, ka "Re&Re" meitas kompānija nav samaksājusi viņiem par padarīto darbu. "Re&Re" piedāvā parādu segt, taču samaksājot tikai pusi no summas.

Tiesības būvēt administratīvo ēku galvenajam nodokļa iekasētājam "Re&Re" ieguva 2011.gadā, uzvarot konkursā piecu vietējo kompāniju vidū ar zemāko cenu – 54,8 miljoniem eiro. Pasūtītājs vienojās, ka būvnieks apakšuzņēmējiem ir tiesīgs nodot darbus, kas kopumā nepārsniedz 70% no līguma summas.

Labiekārtošanas un ceļu darbus "Re&Re" nodeva sev 100% piederošajai kompānijai "Latvijas Ceļu būve" (LCB). Firma "Minerālmaterālu serviss" ar " Re&Re" meitas firmu pagājušā gadā vienojās, ka atvedīs uz VID ēkas teritoriju dolomīta šķembas ceļa uzklāšanai par kopējo summu vairāk nekā 32 tūkstošiem eiro.

"Mēs nosacīti paļāvāmies uz to reputāciju, godu un atbildību, utt, kas viss uzņēmumam ir svarīgs, lai darbotos ilgtermiņā un tagad nosacīti ar maigās šantāžas palīdzību, mēs esam iedzīti stūrī," stāsta "Minerālmateriālu serviss" pārstāvis Toms Augustāns.

Uzņēmums materiālus piegādāja, taču samaksu par to nesaņēma. Tā kā "Re&re" meitas firmas pārstāvis ar viņiem ilgi nesazinājās, neapmierinātie uzņēmēji devās palīdzību meklēt pie "Re & Re" valdes priekšsēdētāja Aināra Pauniņa. Saruna lika viņiem vilties, jo "Latvijas ceļu būves" kontā svilpojot vējš, tas gada nogalē esot bijis pārsteigums arī "Re&RE". Vienīgais, ko varot darīt, atpirkt meitas kompānijas parādu, taču finansiālās iespējas ļaujot to darīt tikai par pusi no nolīgtās summas, norāda raidījums.

"LCB tiešām ir smagā situācijā šobrīd. Un es nezinu... Es no savas puses redzu, kāda ir izeja no šīs situācijas šobrīd, ka mēs piedāvātu cesijas līgumu, ja jūs tas apmierina, mēs uz cesijas līguma pamata nopirktu daļu no Jūsu prasījuma un šīs daļas apmēri būtu 50%," ierakstītā telefonsarunā norāda "Re&Re" valdes priekšsēdētājs Pauniņš.

Materiālu piegādātajam atlika izvēle - vai nu 32 tūkstošu vietā saņemt 16 tūkstošus vai kompānijas maksātnespējas gadījumā iespējams nesaņemt neko. Viņi izvēlējās paņemt pusi no nopelnītā, jo nelielajai firmai tas ir izdzīvošanas jautājums. Līdzīgi vienojās arī SIA "Estire", taču uzņēmējs neslēpj savu vilšanos.

"Es domāju, ka tā ir zādzība – krimināli sodāms pasākums. Es saprotu, ka ir gadījumi, kad kaut kas nesanāca, pārtēriņš rodas, kad kāds kaut kādu ģeodēziju ne tā izmērījis, bet šinī gadījumā ir nozagta valsts nauda principā un tas ir uzkrauts uz mazo uzņēmēju pleciem," sacījis "Estire" pārstāvis Armands Troska.

VID ēkas projektu uzrauga valsts un privāto partneru kopuzņēmums "Biroju centrs Ezerparks". Viņi ir izbrīnīti par jebkādiem parādiem šai projektā. LCB lielāko daļu darba esot pabeidzis, par ko jau aizskaitīts nepilns miljons eiro. Vai "Re&Re" attiecīgi tālāk norēķinājies ar savu meitas kompāniju, tāda informācija pasūtītājam nav pieejama, ziņo raidījums.

Uzņēmumi, kam "Latvijas Ceļu būve" palika parādā saka, ka šī viņiem bijusi dārga, taču vienlaikus arī vērtīga pieredze. Viņi vairs nepiedalīsies darbos bez priekšapmaksas, un nepaļausies vienīgi uz ģenerāluzņēmēja labo vārdu. Tikmēr "Re&RE" janvārī papildinājis savu 69 vienību bagāto autoparku ar šī gada izlaiduma "Audi A4" limuzīnu, kas maksā no 30 līdz 50 tūkstošs eiro, norāda raidījums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!