Foto: stock.xchng

Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), kura iepriekš uzvarēja pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) konkursā par jaunu vilcienu piegādi, joprojām turpina darbu pie 2.aprīlī noslēgtā līguma izpildes, pastāstīja CAF pārstāvis zvērināts advokāts Ivo Klotiņš.

Viņš uzsvēra – neskatoties uz to, ka PV valde paziņojusi, ka 2.aprīlī parakstītais līgums vairs nav juridiski spēkā, CAF tam nepiekrīt, tādēļ turpina darbu pie tā izpildes. "Līgums ir juridiski spēkā, tāpēc CAF turpina darbu pie tā izpildes, lai viņiem netiktu pārmesta kaut kādu līguma nosacījumu nepildīšana," sacīja Klotiņš.

Vienlaikus, atsaucoties uz līguma konfidencialitāti, viņš neatklāja, tieši pie kādu līguma prasību izpildes CAF pašlaik strādā.

Tāpat Klotiņš atzina, ka Spānijas kompānija domstarpību atrisināšanai ar PV ir iesniegusi prasību Stokholmas Arbitrāžas institūtā – šī prasība ir pieņemta un ierosināta lieta. Tomēr sīkākus komentārus par prasību viņš nesniedza, norādot, ka to nedrīkst darīt neviena no iesaistītajām pusēm. Viņš arī neprognozēja, cik ilgi šis process varētu ilgt.

Neskatoties uz mēnešiem ilgām sarunām, PV pašreizējā vadība un CAF nepanāca vienošanos par grozījumiem 2.aprīlī PV un CAF parakstītajā līgumā par jaunu vilcienu piegādi. Grozījumi līgumā līdz 2.oktobrim bija jāveic, lai nezaudētu Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu 100 miljonu latu apmērā jauno vilcienu iepirkumā.

Jaunā PV valde, kura tika iecelta, kad līgumu parakstījusī PV valde maija otrajā pusē atkāpās no amata, izstrādāja priekšlikumus jauniem līguma grozījumiem, kas atbilda sākotnējiem konkursa nosacījumiem. Tiem akceptu deva Ministru kabinets, kā arī Satiksmes un Finanšu ministrija. Taču sarunās ar CAF vienošanās par grozījumiem līgumā tā arī netika panākta.

Pēc nepanāktās vienošanās satiksmes ministrs Aivis Ronis PV valdei uzdeva sniegt rakstveida sīku ziņojumu par sarunu gaitu, rezultātiem un arī tiesiskām, juridiskām konsekvencēm, kas saistās ar nepanākto vienošanos. Satiksmes ministrija pēc ziņojuma izvērtēšanas rosinājusi vilcienu iepirkumam paredzēto 100 miljonu latu Kohēzijas fonda finansējumu novirzīt citiem mērķiem. Par šo jautājumu 16.oktobrī lems valdība.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda finansējums būtu 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai ‒ 44 miljoni latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!