Foto: Shutterstock

Dzērienu ražotājs "Cido Grupa" aizvadīto gadu noslēdzis ar apgrozījuma pieaugumu. Uzņēmuma neto ieņēmumi palielinājušies par 2%, un pārdošanas apjoms sasniedza 139 miljonus litru, ziņo "Cido Grupa".

2019. gadā uzņēmuma SIA "Cido Grupa" apgrozījums bijis 72,133 miljoni eiro, izriet no "Lursoft" datiem. Tādējādi pērn tā apgrozījums varētu būt bijis ap 73,57 miljoniem eiro, taču oficiālu informāciju līdz gada pārskata publiskošanai uzņēmums nesniedz. Tas gan ziņo, ka apgrozījuma pieauguma pamatā bija stratēģiska produktu portfeļa diversifikācija, veiksmīga jaunas dzērienu kategorijas ieviešanai, kā arī eksporta apjoma palielināšana.

Aizvadītais gads bija izaicinošs - neprognozējams un ar strauji mainīgiem nosacījumiem vietējā tirgū. Neraugoties uz to, raksturojis "Cido Grupa" valdes loceklis Marjus Kirstuks (Marijus Valdas Kirstukas). Tomēr produktu portfelis ļāvis mazināt ierobežojumu ietekmi un sasniegt pozitīvus rezultātus.

Produktu portfeļa diversifikācija un eksporta pārdošanas apjomu palielināšana ļāvusi kompensēt apjoma kritumu kategorijās, kurās novērota lēnāka izaugsme, kā arī Covid-19 dēļ spēcīgi ietekmētajā viesnīcu, restorānu un sabiedriskās ēdināšanas jeb HoReCa sektorā. "Cido Grupa" kopējie alus zīmolu tirgus pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar 2019. gadu pieauga par 8%, kamēr kopējais alus kategorijas pārdošanas apjoms palielinājās par aptuveni 2%. Ar zīmolu "Lāčplēsis" izdevies uzrādīt ļoti labus rezultātus, palielinot pārdošanas apjomus par 10%. To veicināja stratēģisks fokuss uz galveno produktu sortimentu un veiksmīgas mārketinga aktivitātes. Pagājušajā gadā uzņēmums turpināja paplašināt zīmola "Lāčplēsis" sortimentu.

Sulu un nektāru kategorijā zīmols "Cido" pērn ieņēma stabila tirgus līdera pozīciju, apgalvo uzņēmuma valdes loceklis. Kompānija turpināja izaugsmi arī bezalkoholisko gāzēto dzērienu kategorijā, kurā "Cido Grupa" turpināja palielināt "PepsiCo" pārdošanas apjomus, sasniedzot pēdējo 10 gadu augstāko tirgus daļu 12,4% apmērā. Ūdens kategorijā vairākus gadus ilgusī izaugsme palēninājās, un to ietekmēja iedzīvotāju mobilitātes ierobežojumi, lielu publisku sporta un citu organizētu pasākumu atcelšana, kā rezultātā ievērojami samazinājās mazo tilpumu ūdens iepakojumu pārdošanas apjomi. Produktu portfeli papildinājusi jauna kategorija - enerģijas dzērienu zīmols "CULT", un šogad tiks turpināta tā produktu klāsta attīstība un paplašināšana.

Aizvadītais gads bijis veiksmīgs eksporta tirgos - apjomi palielinājās par 15%. Pieaugumu sekmējusi veiksmīga sadarbība un produktu pārdošanas apjomu palielināšana Krievijā, Ukrainā, Amerikas Savienotajās Valstīs, Izraēlā, Nīderlandē, Vācijā un Baltkrievijā.

"Neskatoties uz sarežģīto gadu, saglabājām fokusu un turpinājām investēt "Cido Grupa" ražotnes attīstībā. Kopējais investīciju apjoms 2020. gadā sasniedza teju 1,5 miljonus eiro. Viens no uzņēmuma svarīgākajiem darbības principiem ir ilgtspējība, tādēļ zaļā krāsa ir ne tikai mūsu vizuālās identitātes iezīme, bet arī "Cido Grupas" vērtību pamats. Nepārtraukti ieguldām ražošanas procesu pilnveidē, optimizēšanā un ēku energoefektivitātes celšanā. Plānota pakāpeniska pāreja arī uz iepakojumu no 100% pārstrādāta PET materiāla, kas ir videi draudzīgāks risinājums. Arī šī gada plāni ir ambiciozi, un plānotais investīciju apjoms ir viens miljons eiro," komentē M. Kirstuks.

"Cido Grupa" produktu portfelī ietilpst sulas, nektāri un sulu dzērieni, gāzētie bezalkoholiskie dzērieni, dabīgais minerālūdens, alus, enerģijas dzērieni un alkoholiskie kokteiļi. Kopš 2012. gada "Cido Grupa" uzsāka sadarbību ar vienu no lielākajām alus kompānijām pasaulē - "Heineken", pārstāvot alus zīmolus "Heineken", "Krusovice" un "SOL". Uzņēmums eksportē savu produkciju uz 15 pasaules valstīm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!