Foto: Publicitātes attēli
Finanšu ministrija (FM) lūgusi Satiksmes ministriju (SM) sniegt informāciju par pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) un Spānijas kompānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF) noslēgto līgumu par jaunu vilcienu piegādi, aģentūrai BNS pastāstīja FM Komunikācijas nodaļas vadītājs Aleksis Jarockis.

Viņš sacīja, ka, pēc FM rīcībā esošās neoficiālās informācijas, noslēgtajam līgumam otrdien bija jānonāk SM. "Esam lūguši SM tuvāko divu dienu laikā sniegt informāciju par šo līgumu, bet, ja to nesaņemsim, informāciju par līgumu nedēļas laikā prasīsim sniegt PV, pretējā gadījumā mūsu speciālisti plāno ierasties PV, lai klātienē iepazītos ar līgumu," teica Jarockis.

Aģentūrai BNS neizdevās sazināties ar SM.

Jarockis iepriekš norādīja, ka FM bažījas, vai PV un CAF noslēgtajā līgumā ir ievērotas visas Ministru kabineta (MK) noteiktās prasības. Viņš uzsvēra, ka ir ļoti svarīgi, lai noteiktās prasības būtu ievērotas, jo šis ir liels Eiropas Savienības fondu projekts, kam seko līdzi arī Eiropas Komisija (EK), un noviržu gadījumā visas neattiecināmās izmaksas būs jāmaksā par nodokļu maksātāju naudu.

Jau vēstīts, ka pēc ilga saskaņošanas procesa PV 2.aprīlī beidzot noslēdza līgumu ar CAF par jauno vilcienu iepirkumu.

Saskaņā ar konkursa nolikumu līdz 2015.gada beigām konkursa uzvarētājam pilnībā jānomaina elektrovilcieni, kā arī trešdaļa dīzeļvilcienu parka, tas ir, no jauna tiek iegādāti 34 elektrovilcieni un septiņi jauni dīzeļvilcieni, kā arī konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana un apkope.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu.

Plānots, ka jaunie vilcieni Latvijā sāks kursēt jau 2014.gada pirmajā pusē.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!