Foto: Publicitātes foto
Piektdien, 23. oktobrī, Liepājā konveijeru ražotājs "Caljan" atklās jaunās rūpnīcas telpas, un līdz ar paplašināšanos kompānija nākamajā gadā plāno izvērst produktu klāstu un palielināt eksportēto vienību apjomu par 30-60%, informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas SIA "Caljan" izpilddirektors Gatis Dradeika.

Jaunais cehs tiks oficiāli atklāts piektdien plkst.14.

Dānijas uzņēmuma "Caljan" meitas kompānija Latvijā strādā kopš 2006.gada, 99,54% no tā saražotās produkcijas, kas lielākoties ir teleskopiskie konveijeri pasta sūtījumiem, tiek eksportēti, un pērn tika apgrozīti 22,9 miljoni eiro, bet nodokļos samaksāti – 1,36 miljoni eiro.

"Jaunās rūpnīcas telpas ļaus ne vien divkāršot mūsu ražošanas jaudu un palielināt eksporta apjomu un apgrozījumu, bet arī ieviest inovatīvas tehnoloģijas, proti, robotizēto metināšanu un pārņemt šo funkciju no mātes uzņēmuma Dānijā," skaidroja Dradeika.

Viņš arī piebilda, ka 14 gados, kopš Dānijas "Caljan" pārstāvji izlēma Liepājā atvērt ražošanas filiāli, Latvijas uzņēmumā ir koncentrētas aizvien vairāk funkcijas.

"Šis ir bijis stratēģisks lēmums optimizējot un diversificējot biznesu, jo Dānijas kolēģi ir novērtējuši gan mūsu cilvēku profesionalitāti, gan Liepājas pilsētas un Liepājas speciālas ekonomiskās zonas atbalstu un pretimnākšanu. Pašlaik Latvijā mēs nodrošinām pilnu pakalpojumu ciklu – sākot no projektēšanas, resursu sagādes, ražošanas, pārdošanas un konsultācijām līdz pat lietošanas instrukciju sagatavošanai un iekārtu piegādei," tā Gatis Dradeika.

Pēc Latvijas uzņēmuma vadītāja teiktā, ražotnes paplašināšanās notiek gluži likumsakarīgi, jo pandēmijas dēļ strauji turpina palielināties e-komercijas segments un līdz ar to pieaug pieprasījums pēc "Caljan" piedāvātajām iekārtām. Ne velti līdztekus jaunajai "Caljan" rūpnīcai Liepājā, durvis vērs arī uzņēmuma māsa Amerikas Savienotajās valstīs.

"Uzņēmuma "Caljan" ražotnes paplašināšanās nozīmē ne tikai jaunas darba vietas un investīcijas Liepājā, bet arī jūtamu pienesumu Latvijas ekonomikas attīstībā. Kopējai valsts virzībai inovatīvas ekonomikas virzienā šādi uzņēmumi ir kardināli svarīgi partneri, jo, ieguldot sava uzņēmuma produktu un procesu inovācijās, iegulda arī Latvijas kopējā nozares un tautsaimniecības attīstībā," teica ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs.

"Caljan" klientu vidū ir tādi pazīstami un starptautiski zīmoli kā "Amazon", "ebay", "Zalando", "FedEx", DHL, "Hermes", "Michelin", "Adidas" un citi. "Nule pirmais "Caljan" konveijers nonāks arī pie uzņēmuma Latvijā, tas ir, pie DHL filiāles Latvijā," piebilda Dradeika.

Uzņēmējs atzīst, kaut arī Covid-19 ir radījis papildu pieprasījumu pēc "Caljan" produkcijas, tomēr tā dēļ rūpnīcas sagādes departamentam visu šo laiku nākas strādāt pastiprinātas slodzes apstākļos.

"Mūsu mērķis ir nodrošināt ražošanas nepārtrauktību. Tāpēc rūpējamies gan par darbinieku drošību, gan par to, lai pietiekamā apjomā un pat ar rezervi būtu visi nepieciešamie resursi un izejmateriāli. Par to lielā mērā jāpateicas mūsu sagādes daļas darbiniekiem. Mums ir jābūt gataviem papildu pieprasījumam, jo pašlaik nekas neliecina, ka e-komercijas uzplaukums būs īstermiņa parādība. Esam pieredzējuši gadījumus, kad tirgotāji, piemēram, ASV, atsakās attīstīt klātienes mazumtirdzniecības tīklu, tā vietā investējot tiešsaistes pārdošanas kanālos," stāstaDradeika.

Pašlaik rūpnīcā Liepājā strādā 180 darbinieku. Kā norāda Dradeika, kaut arī pamatā nepieciešamais personāls ir nokomplektēts, tomēr papildus vēl tiek meklēti augsti kvalificēti un talantīgi inženieri, mehāniķi un metinātāji.

Līdz šim SIA LSEZ "Caljan" strādāja nomātās telpās Liepājā. Sākotnējās ražošanas jauda bija 30 konveijeri mēnesī, pašlaik mēnesī tiek ražoti ap 110 konveijeriem. Līdz ar jaunajām rūpnīcas telpām maksimālā jauda būs aptuveni 3000 konveijeri gadā. Produkcija tiek eksportēta uz Eiropas Savienības valstīm, Apvienoto Karalisti, ASV, Austrāliju, Jaunzēlandi, Singapūru, Dienvidkoreju, Turciju u.c.

Jaunā ražotne ir izvietota pilnībā pārbūvētajā bijušajā Liepājas Metalurga Mehāniskajā cehā. Tās kopēja platība ir 13'000m2, bet kopējās projekta investīcijas ap 11 miljoniem eiro.

"Caljan" kā uzņēmums pastāv kopš 1963.gada un kopš tā dibināšanas tā mērķis ir bijis loģistikas un mazumtirdzniecības uzņēmumu, kā arī ražotāju atbalsts – tā, lai šis kompānijas varētu droši un efektīvi piegādāt savus sūtījumus visā pasaulē. Mūsdienās "Caljan" ir jomas vadošais zīmols tirgū ar pastāvīgu un spēcīgu izaugsmi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!